Náhlý odchod Volkswagenu na konci loňské sezony přinesl nejistotu i pro Sébastiena Ogiera. Francouz si musel v krátké době zajistit nový program, nakonec kývl na nabídku M-Sportu. Malcolm Wilson udělal opravdu všechno pro to, aby byl schopen Ogiera nejen zaplatit, ale také připravil správné podmínky pro jeho působení u britského týmu.
Tato snaha se zatím vyplácí - Ogier vede tabulku jezdců a M-Sport je na čele i mezi týmy. I přes veškerou euforii, která aktuálně panuje v servisním stanu M-Sportu, mají už jak Ogier tak i Wilson v hledáčku příští rok. Je jasné, že z vlastních zdrojů si M-Sport nemůže dovolit francouzskou superstar zaplatit. Interně v M-Sportu doufají v podporu ze strany Fordu, ale z koncernu ještě žádné oficiální stanovisko ohledně možného budoucího továrního angažmá v MS v rally nepřišlo.
Až na několik rychlých frází z úst Davea Pericaka, šéfa Ford Performance, v rámci Rally Monte Carlo jsme toho moc neslyšeli. "Mluvíme jak s Fordem Evropa, tak i s koncernovým vedením v Severní Americe," potvrzuje Malcolm Wilson. Jak se zdá, tak Ogier by u britského týmu rád zůstal i nadále, ale požaduje jistotu ohledně vývoje projektu a jeho financování. Aby mohl M-Sport obstát v boji s Citroënem, Hyundai a Toyotou, tak potřebuje nemalý rozpočet.
Wilson ale nemá až tak moc času na to, aby přišel s nějakým řešením. 33letý francouzský jezdec chce mít do léta jasno, ve kterém týmu pojede v roce 2018. Vzpomínky na nejistotou z loňského roku po náhlém konci angažmá VW Motorsport jsou ještě v paměti Ogiera docela živé. Mohl by se nabízet přechod Ogiera k týmu Citroën, když Yves Matton, šéf týmu Citroën Sport, by chtěl mít v létě také jasno ohledně příštího roku.
"Pro tuto sezonu setrváme u naší strategie a podržíme si naše jezdce. Zůstane u toho, že všichni tři budou mít šanci v první polovině sezony ukázat svůj potenciál. Máme ještě pár měsíců. Je tedy ještě brzy na to, abychom mluvili o roce 2018. Navíc nebudu rozhodovat sám. Napřed budu mluvit s naší šéfkou, Lindou Jackson, o budoucí strategii a rozpočtu. Až pak budu plánovat budoucnost a mluvit s možnými jezdci," říká Yves Matton.