Všechny čtyři tovární týmy testovaly v průběhu prosince ve Francii v rámci příprav na Rally Monte Carlo. Toyota i Citroën využili tratě jižně od Gapu, Hyundai jezdil poblíž Nice a M-Sport byl v Ardeche. Zaměřme se teď na Citroën.
Zatímco Kris Meeke jezdil na zasněžené, zledovatělé nebo mokré trati, Craig Breen jezdil na reprezentativnějším suchém asfaltu. A Ir byl velmi potěšen pokrokem, který vůz C3 WRC udělal od loňské sezony. "Kris i já jsme jezdili jeden den na mokrém asfaltu.
Během mého kompletního testovacího dne však bylo sucho - to mi pomohlo s jízdou s autem za rozdílných podmínek. Cítil jsem se skvěle. Tým hodně tvrdě pracoval a teď vše směřuje správným směrem. Hodně se pracovalo na tlumičích, ty teď lépe pracují na nerovnostech a jsou poddajnější," líčí Craig Breen.
Během prosincových testů různé týmy potkaly různé podmínky, žádný se však nesetkal s kompletní škálou počasí, které na Monte Carlu na jezdce čeká. Proto všichni vyrazí zkraje roku 2018 do Francie znovu. "Trochu sněhu by mi hodně pomohlo," přiznává dvojka Citroënu.
Ott Tänak, nový rekrut Toyoty, jezdil již na sněhu, ledu ale i suchém asfaltu - to mu hodně pomohlo při zvykání si na nový vůz. Jari-Matti Latvala jezdil pouze na sněhu. "Vždy, když do týmu přijde jezdec z jiného, zvláště pak vítězného, týmu, tak to autu pomůže. Je skvělé slyšet, co si Tänak myslí o našem autě. Během mého testu jsme hodně pracovali na centrálním diferenciálu, je docela výjimečné mít takové podmínky na testu před Monte," okomentoval přínos Tänaka pro Toyotou Jari-Matti Latvala.