Na tiskové konferenci v Praze řekl manažer týmu, Pavel Hortek, následující: "Jan Kopecký už je s námi 11 let, možná je to už moc, ale on se pořád zlepšuje. Letos zřejmě zažil svůj nejlepší rok. Hodně s námi chtěl pokračovat a jeho znalost auta je pro nás velmi důležitá.
Letos bylo těžké mít 5 posádek, proto jsme se rozhodli, že Jan a Kalle pro nás bodou jezdit v roce 2019. Máme jednoho zkušeného jezdce a jednoho mladíka." Pontus Tidemand sice z týmu odchází, ale 'Autosportu' prozradil, že v týmu ŠKODA Motorsport mohl zůstat: "Mohli jsme v týmu zůstat, ale už by to byl pátý rok a roky letí. Je mi 28 let a pokud se chci dostat do WRC, musím udělat něco jiného.
Pracujeme na různých možnostech. Mohli bychom třeba odjet několik soutěží s WRC - Švédsko by bylo mým přáním. Zde mohu zajet opravdu dobrý výsledek. Uvidíme." V Praze Škoda také ukázala novou evoluci Fabie R5, která by měla být homologována v létě roku 2019.
"Pořád porovnáváme nové auto se současným. Hodně ho testujeme a snažíme se jej zlepšit po stránce spolehlivosti i rychlosti. Důležité také je, aby auto bylo jednoduché na opravu pro mechaniky. Zatím ho vyvíjíme, takže Vám ještě nemohu říct, kolik jiných dílů auto bude mít. Aktuálně chceme mít auto připravené v půlce roku.
Prvně jej nasadíme v továrním týmu a ihned na to jej prodáme soukromníkům," dodal Michal Hrabanek. Škoda Motorsport otevřela také nové sídlo - k dispozici má 16 400 metrů čtverečních na přípravu vozů. "Teď je daleko jednodušší vyhovět našim zákazníkům. Prodali jsme zhruba 250 Fabií R5 a nové zázemí nám umožní prodat ještě víc aut a zároveň budeme stačit dodávat náhradní díly."