DISKUZE K ČLÁNKU Sam Michael: "Alonso to stále může dokázat," výkon Španěla ocenil i Hamilton

Ferrari pro Abú Zabí konečně chytá vylepšení vozu Ferrari F2012. Pokud s nimi bude vůz konkurenceschopný, Fernando Alonso podle sportovního ředitele McLarenu Sama Michaela může letošní titul ještě získat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sam Michael: "Alonso to stále může dokázat," výkon Španěla ocenil i Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 30.10.2012 19:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000324 (Hlasovalo 12 lidí) 29.10.2012 12:10
Neverim 0.5sek skok kazdy zavod je absolutne… »
» Duncan66 (Hlasovalo 11 lidí) 29.10.2012 11:51
Co to meles? Dokud Markovi fungoval KERS, tak… »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 29.10.2012 12:06
Závody na Nově nesleduji, které konkrétní… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja zo Samovým názorom nesúhlasím,.. ..lebo tvrdím, že Sebastian obháji svoj 3-tí titul tak, ako ho obháji tím Red Bull a nič im v tom už nezabráni. 01

    + 3 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    109.81.245.XXX
    Tapety Pár nových tapet na plochu (hi-res fotky z Indie): [odkaz na stránku]

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    RB a jeho nove baliky Behem vcerejsiho zavodu na Nove rikal Turek, ze RedBull ma udajne pripravene baliky na posledni zavody, ktere by auto melo zrychlit o 1,5-2 sekundy. Ktere komponenty jsou pro takove obrovske posunuti vpred mozne? Nektere tymy nezrychli o 2s za celou sezonu a RB to dokaze v poslednich trech zavodech?

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000324

      uzivatel000324

      80.242.32.XXX
      Hlupost. Neverim tomu podla mna len zle interpretovane...

      dodo

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        bylo to mysleno jako postupne upgrady cca 0,5s posun kazdy dalsi zavod. Umim si to klidne predstavit v prvnich zavodech, kdy tymy poznavaji poradne chovani pneumatik a resi nektere vetsi zmeny, ktere behem testovani nefungovaly podle predstav. Ale na konci sezony, kdy je auto relativne hodne odladene a proslo mnoha zmenami by me zajimalo, kde ty dalsi desetinky vemou. resp. by me zajimalo, kdyby se se stejnym vozem jela i dalsi sezona, o kolik sekund by byly vozy rychlejsi na jednotlivych tratich oproti sezone predesle.

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000324

          uzivatel000324

          80.242.32.XXX
          Neverim 0.5sek skok kazdy zavod je absolutne nerealne. Skok od zaciatku sezony po koniec sezony o 1.5 az 2sek beriem ale nie na posledne 3 zavody.

          dodo

          + 12 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.176.XXX
            Souhlas. Vždyť RB trvalo pár závodů (plus mínus), než vyladil a nasadil ten balík, co dovezli do Singapuru a Japonska a začali být dominantní. Oni na Nově si věci rádi přibarvují nebo je blbě citují. Když se někde vybourá auto a sanitka odveze zraněného mimo nebezpečí života, řeknou "strašná nehoda změnila lidem na sídlišti život, řidiči šlo o život...". Když jim řeknou "můžeme zrychlit auto o 0,1-0,5 sek", řeknou v TV "zrychlí o 0,5 sek"...

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              90.178.213.XXX
              Ja to vubec neberu jako dogma, chapu ze Turek muze hodne nadsazovat a obcas placne blbost (naposledy rikal, ze Malaya musi zaplatit 2 miliardy dolaru a on zaplatil 2 miliony). Nicmene ty baliky jsou asi realita a ikdyby to zrychleni bylo polovicni nez jake uvadi, je to docela ranec. A ze kazdy zavod udelaji 0,25s k dobru uz asi realne bude, tak jsem zvedavy jake trumfy ma v rukavu Ferrarri.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ja

                95.103.117.XXX
                Len že, o tomto zázračnom zrýchlení nehovoril len Turek na Nove , ale aj naši komentátori na SK. A tak isto hovorili, že RB by mal zrýchliť v troch závodoch o 1-2 sekundy.

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • anonym

          147.229.208.XXX
          Tak RB už prakticky jazdí štvrtú sezónu s tým istým vozom. Ako Adrian vždy potvrdil každé nové auto je evolúciou toho starehó. Adrian položil velmi dobré základy v roku 2009, ktoré prakticky neustále vylepšujú a nabalujú na neho novinky. Výhodou RB je, že sa v podstate za posledné roky nevybrali vo vývoji zlým smerom a všetky skúsenosti vždy zúročia pri stavbe nového auta.

          + 3 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Závody na Nově nesleduji, které konkrétní komponenty měl Pavel Turek na mysli, to by ses musel zeptat jej. Helmut Marko z Red Bullu se už nějakou dobu zmiňuje, že budou tvrdě vyvíjet až do konce, ale 1,5 - 2 sekundy je podle mě přehnané.

      V podstatě bys musel překopat celé auto - od předního křídla přes bočnice po výfuky a difuzor, to celé zoptimalizovat... Vhod přijdou určitě testy mladíků v Abú Zabí, ale na tři závody to si myslím, že je moc velký skok.

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        Diky za info.

        Turek nic konkretniho nezminoval. Jen rikal, ze RB ty jeho informace - baliky "confirmoval" (potvrdil) a ze kazdy zavod by meli zrychlit aspon o 0,5s.

        1) Muzu se te Petre prosim zeptat na tvuj osobni nazor, o kolik by auta podle letosnich pravidel mohli zrychlit, kdyby na to meli dalsi sezonu vyvoje, penez a testovani?
        2)Maji tymy na spici (RB, Mcl, Ferrarri) predstavu a nejakych zasadnich zmenach, ktere by auto posunulo o sekundu a vic vpred, ale uz neni cas a penize na tak zasadni vyvoj letosniho vozu a proto se do toho nepousti?

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          1) Nerad se pouštím do něčeho, k čemu nemám hard data, ale nechci tvůj dotaz kvůli tomu ignorovat (nezlobte se někdy, pokud neodpovídám.. jsou dny, kdy opravdu nestíhám). Podle mě by další rok mohli zrychlit max o 2 sec. Vycházím z toho, že McLaren má cíl zrychlit auto o cca 0,15 s na závod, ne vždy se mu to daří plnit. A podle Symondse díky aerodynamickému vývoji (procházení stovek iterací) zrychlí o 0,1 s za měsíc, u špičkových týmů včetně mechanických vylepšení by to průměrně ty tři desetiny mohly být. Ale to se může tým od týmu lišit, záleží samozřejmě taky na zdrojích - něco jiného si může dovolit Marussia a něco jiného Red Bull, který letos své auto už několikrát podstatně překopal.

          2) Podle mě se do těch nejlepších nápadů a největších věcí pouštějí hned na začátku ve snaze realizovat hned ty největší přínosy, proč to odkládat - navíc když se každý rok regule mění. Letos je navíc situace trochu neobvyklá - pravidla jsou až na drobnosti výjimečně stabilní, velký třesk přijde příští rok. Představy o potřebných zásadních změnách si jistě trochu upravují po prvním závodě, když vidí, s čím přišli špičkové týmy (Ferrari/McLaren/Red Bull). To pak někteří na poslední chvíli úplně mění výfuky (Lotus) - letos se to na pár závodů vyplatí, protože na nich budou moci stavět příští rok. V jiných letech by se na to už asi vykašlali a věnovali by se budoucímu autu.

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.29.32.XXX
            Diky moc.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Já bych se Petře s dovolením také zeptal...

            Napadla mně myšlenka, pokud by RB opravdu našel nějaké revoluční řešení takle před koncem sezóny, myslíš, že je reálné v tomto prostředí raději novinku nenasadit a nechat si ji na příští sezónu než ji nasadit hned, profitovat z ní tři závody, ale riskovat, že ji někdo objeví a bude se během zimy snažit zkopírovat a optimalizovat?

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              Titul je pro ně přednější a Alonso se pořád drží na dostřel. Takže určitě novinky nasadí. Však už taky několikrát předělávali auto. Kalkulovat by mohli v případě, že by Vettel měl jistotu nebo téměř jistotu.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              To by ses musel zeptat spíše Red Bullu 04 Já si myslím, že v tomto případě, kdy je ke konci vyrovnaný boj o titul a stále nemají nic jisté, tak by to nasadili. Pokud by už neměli šanci nebo měli pohodlný náskok, třeba by uvažovali jinak.

              Co nejrychlejšímu nasazení nahrávají i současná pravidla: přes zimu nedá testovat, proto jakákoliv reálná data získaná ještě letos jsou pro vývoj a optimalizaci balíku cenná, těm se CFD a různé techniky v aero-tunelu stále nemohou rovnat.

              Další věcí je to, že obtížně zkopírovatelné věci (viz systém pro stabilizaci světlé výšky Lotusu) má FIA tendenci zakazovat a snadné povolit, takže by to soupeři stejně hned nejpozději do měsíce po objevení měli v té příští sezóně na autě.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu