DISKUZE K ČLÁNKU Jakou roli hraje nová úprava průtoku paliva? Ztratilo nejvíce Ferrari?

Ve Španělsku si spousta lidí lámalo hlavu nad tím, co stojí za propadem rychlosti Ferrari. Přivezl Mercedes o tolik lepší balík novinek, nebo Ferrari jen nesedla trať? Nebo je za relativním propadem Ferrari to, že FIA začala přísně kontrolovat dodržování průtoku paliva. Dle mnohých expertů díky tomu rudí ztráceli zvláště ve 3. sektoru. Německý Auto Motor und Sport přinesl detailnější analýzu problému.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jakou roli hraje nová úprava průtoku paliva? Ztratilo nejvíce Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 11.05.2015 17:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001674 (Hlasovali 5 lidé) 11.05.2015 01:14
Jen drobná připomínka. Průtok je 100 kg/h … »
» uzivatel001674 (Hlasovali 3 lidé) 11.05.2015 01:10
Že by Renault? Méně paliva ve vyšších otáčkách… »
» skejpa (Hlasovali 2 lidé) 11.05.2015 07:59
Myslíš jako když viděli, že jsou už víc než 30… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Odoakr

    62.77.71.XXX
    Mimo mísu Já vám nevím, ale nezdá se vám ta spekulace trochu mimo mísu? Ferrari bylo o 0,5 sec pomalejší v nejpomalejší části okruhu. V pomalých částech máte problém s přenesením výkonu ne s jeho nedostatkem. Pokud by byli schopni dočasně zvednout reálnou spotřebu nad 100kg/hod (tedy zvednout top výkon) pak by toho využívali především na rovinkách ne?

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      109.105.48.XXX
      Taky to tak vidím. A nějak mi není jasné že u Ferrari měli mít nějakou zakázanou vychytávku ale přitom u Mercedesu FIA objevila problém s hodnotama. Tak teda Ferrari nebo Mercedes podvádí ...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, FIA len upresnila,.. ...že tolerancia môže ísť len do mínusu, teda 100+0,00, čo je jedna z ciest, ako režim sprísniť, ale tým vlastne nič nevyriešila, lebo aj tak za senzorom tryska dávkuje podľa otáčok motora a dotláča tlak paliva podľa toho, ako je regulovaná od riadiacej jednotky a môže sa tam hromadiť palivo v pomocnom mini zásobníku pred tryskou, odkiaľ pri zvýšení výkonu sa môže expedovať, lebo je pod tlakom a ak je tam vradený v potrubí jednocestný ventil, nedovolí, aby v mininádržke klesol tlak, či objem. Tým je len rozdiel riešenia Ferrari a Mercedesu, že ten ho má postavený sofistikovanejšie a môže hromadiť palivo na potrebné zvýšenie výkonu za senzorom, lebo čarpadlo dodáva stále rovnaké množstvo paliva, aj keď turbomotor nejde na maximálny výkon. 01 Ha, ha, ha, FIA ! 18 11

    + 16 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • libor

    89.190.61.XXX
    Ja bych v tom nic nehledal, ferrari ten konec proste vypustilo.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonymouse

      82.119.113.XXX
      ktorý koniec? 04

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      88.146.158.XXX
      Myslíš jako když viděli, že jsou už víc než 30 sekund za vítězem ? :D V tom je právě ten háček, v Bahrajnu byli za nima a teď měli půl minuty sekeru, tak to možná pak Vettel vychladil...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001674

    uzivatel001674

    85.70.74.XXX
    Že by Renault? Méně paliva ve vyšších otáčkách nemusí nutně znamenat nižší výkon, je to především otázka spolehlivosti. Ani v závodních motorech se dlouhodobě nespaluje v přesném steichiometrickém poměru 14,7 kg vzduchu na kilogram benzínu, protože taková směs hoří nejrychleji a při nejvyšší teplotě, což znamená velké tepelné namáhání motoru.

    Čím je složení směsi vzdálenější od ideální poměru, tím spalování probíhá pomaleji a při nižší teplotě. Chudší směs má menší odolnost proti samozápalu, protože odpařování paliva odebírá teplo - pokud se odpařuje menší množství, tak se samozřejmě spotřebuje méně tepla z okolí. V praxi se tedy nejčastěji využívá mírně bohatšího poměru.

    Vzhledem k tomu, že letos Renault bouchá více než loni, tak bych se ani nedivil, kdyby na úpravu pravidel ohledně průtoku nejvíce dojeli právě oni.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Michal

    178.217.148.XXX
    Z textu: "a tak se obejde norma 100 kg benzínu na závod" je špatná interpretace, problém není 100Kg na závod, ale okamžitá spotřeba přes 100l/hodinu.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001674

      uzivatel001674

      85.70.74.XXX
      Jen drobná připomínka. Průtok je 100 kg/h (nikoliv 100 litrů) a to ještě od 10 500 otáček za minutu. Pod 10 500 RPM je omezení stanoveno jako 5+(RPMx0,009), to se moc často nezmiňuje.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu