ZASTÁVKY A STRATEGIE: Hamilton pětkrát v boxech, Massa přezut za 2,1 s

Felipe Massa v boxech

Felipe Massa v boxech | foto: Williams F1 Team

ŠANGHAJ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly během Velké ceny Číny a jaké strategie v ní nasadily svým pilotům?

Absolutně nejrychlejší zastávku stejně jako v Bahrajnu předvedl Williams, když Massu v 19. kole přezul za 2,1 sekundy. Ta jeho druhá v 31. kole již ale byla notně pomalejší: 3,4 s.

Stáj z Grove byla přesto nejkonzistentnější ze všech, jak je vidět u Bottase - všechny zastávky do tří vteřin (2,7 - 2,6 - 2,9 s). To se dnes nepovedlo žádnému jinému týmu.

Výborný výkon mechaniků byl k vidění rovněž Force Indie - u Péreze měli průměr zastávek 2,83 s (3,3 - 2,7 - 2,5). Dobře si vedl také McLaren v případě Alonsa (2,9 a 3,2 s) či Ferrari u Vettela (krom první zastávky s výměnou předního křídla).

Massa se v boxech zdržel jen 45,473 s, zatímco Hamilton kvůli pěti zastávkách až 2:02,126 min, přesto je v cíli díky safety caru dělilo jen 2,719 s. Vůbec nejdelší čas strávil v boxové uličce Grosjean kvůli opravám po kolizi v prvním kole - 2:09,804 min.

Přehled zastávek Velké ceny Číny 2016

Přehled zastávek Velké ceny Číny 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Polovina pilotů startovala na super-měkkých pneumatikách, měkké si pro začátek zvolili Alonso, Ericsson, Grosjean, Gutiérrez, Hamilton, Harjanto, Massa, Nasr, Palmer Rosberg, Wehrlein.

Na dvě zastávky zvládli Velkou cenu Číny odjet pouze Alonso, Ericsson, Massa a vítěz Rosberg, většina vsadila na třízastávkovou strategii. Čtyřikrát k mechanikům zamířili Grosjean s Hülkenbergem, pětkrát se v boxech objevil Hamilton, jehož tým zmatkoval během safety caru s volbou pneumatik.

Nejdelší stint na super-měkké (13 kol) i měkké (21 kol) zvládl Vettel, na středně-tvrdých pneumatikách vydržel nejdéle Pérez: 28 kol představuje přesně polovinu Velké ceny Číny vypsané na 56 okruhů.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Číny 2016 (pro zvětšení klikněte)

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Číny 2016 (pro zvětšení klikněte) | zdroj: Pirelli

Celkem 13 jezdců využilo všechny tři dostupné směsi, což je dohladem toho, jak změny v pravidlech zatřásly strategiemi, které jsou použitelné, a zpestřily závodění.

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu