Shakedown proběhne při valašce na úseku Hrádky - Krhová

Achs, Robert - Langer, Filip

Achs, Robert - Langer, Filip | foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin

Novinkou pro pořadatele letošního sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 je povinné uspořádání testovací rychlostní zkoušky neboli shakedownu pod podmínkou, že se přihlásí v době uzávěrky přihlášek alespoň deset posádek. Při jubilejním 30. ročníku BONVER Valašská rally 2011 se shakedown pojede v blízkosti centra soutěže u města Valašské Meziříčí.

Pokud by se přihlásilo méně než deset zájemců, s přáním vyzkoušet si ostrý vůz na uzavřené a zabezpečené trati bezprostředně před startem soutěže, pořadatelé by shakedown odvolali. To se při jubilejní valašce nestane, a tak diváci uvidí testovací rychlostní zkoušku v pátek 25. března v době od 12.30 do 15 hodin.

Pořadatelé se dohodli i přes počáteční komplikace s občany bydlícími poblíž komunikace v místní části Krhová, konkrétně v lokalitách Hrádky a Jehličná na podmínkách, za nichž budou moci být provedeny testovací jízdy soutěžních vozidel. „Na základě této dohody a za předpokladu dodržení všech bezpečnostních podmínek město Valašské Meziříčí pořadatelům Valašské rally umožní využití místní komunikace k tomuto účelu,“ řekl starosta města Jiří Částečka. Testovací jízdy budou na téměř dvoukilometrovém úseku komunikace, která vede mimo zastavěné území. Organizátoři však musí dodržet jak obecné bezpečnostní podmínky, tak podmínky, na nichž se dohodli s obyvateli lokalit. Jedná se především o ochranu majetku a zdraví a rovněž zabezpečení dostupnosti rodinných domů. „Po dobu konání testovacích jízd bude přítomna pořadatelská služba, která bude na bezpečnost kolem trasy dohlížet společně s Policií České republiky,“ uvedl Miroslav Hošák, ředitel BONVER Valašské Rally 2011.

Všechny soutěžní vozy na shakedownu musí projít technickou přejímkou. Trať bude po bezpečnostní stránce zajištěna v plném rozsahu jako na klasické rychlostní zkoušce.Důležitá informace je, že se nebude na testovací erzetě vybírat vstupné od diváků. „Vzhledem k tomu, že nelze předvídat v jaké frekvenci se objeví soutěžní vozy na trati, upustili jsme od výběru vstupného na tomto úseku. Určitě se objeví v dvouapůlhodinovém časovém rozpětí hluchá místa, kdy nepojede na trati soutěžní vůz například dvacet minut,“ vysvětlil ředitel Hošák.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu