Corolla S2000 na Thermica Rally Lužické hory!

Toyota

Toyota | foto: www.toyota-media.cz

Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000. Tento v Evropě zcela ojedinělý soutěžní speciál zažije svou závodní premiéru ve dnech 1. -2. května 2009 v rámci Thermica Rally Lužické hory, prvního dějství seriálu MČR Sprintrally. Posádku bude tvořit Karel Macek a Aleš Pilný.

Do České republiky přivezl tento soutěžní vůz automobilový závodník Karel Macek, který je znám především svou účastí v automobilových soutěžích s vozem Toyota Corolla WRC. Nová Toyota Corolla S2000 byla postavena v Jihoafrické republice, kde se Toyota oficiálně účastní domácího mistrovství v automobilových soutěžích. Do České republiky byla zakoupena přes významný britský soutěžní tým.

Toyota Corolla S2000 Karel Macek

"Splnil se mi velký sen startovat na domácí soutěži s tímto vozem specifikace S2000. Je to naprostá rarita ve startovním poli, neboť moje Corolla S2000 je v tuto chvíli jediným originálním exemplářem v Evropě. Bohužel auto bylo zakoupeno až příliš pozdě na zajištění kompletního finančního pokrytí startů v celé sezoně Mistrovství ČR. Nejen proto, ale také z důvodů testování tohoto vozu jsem se rozhodl startovat v roce 2009 výhradně v seriálu MČR Sprintrally. Lužické hory tak budou moji letošní premiérou," uvedl dnes Karel Macek z týmu Motor Team Macek.

Toyota Corolla S2000

Toyota se tak po dlouhých letech vrací do české rallye, kde v 90. letech dominovala s předními českými jezdci za volantem. Mezi nimi byli například příbramský jezdec Milan Dolák nebo bratři Vojtěchové, kteří v minulosti jezdili v soutěžních modelech Celica i Corolla WRC.

Toyota Corolla S2000 – Technická data  

• Motor 3SGE, atmosférický – 1998 ccm
• Výkon: 258 k / 8000 ot. /min.
• Točivý moment 240 Nm / 8500 ot. /min.
• Počet válců: 4 (řadový)
• Počet ventilů: 16
• Rozvod: 2x OHC
• Max. otáčky: 8500
• Diferenciály: 3x mechanické s omezenou svorností
• Pohon: 4x4
• Převodovka: Sadev 6-ti rychlostní sekvenční
• Max. rychlost: 170-190 km/hod.
• Brzd. kotouče průměr: Vpředu 355 mm asfalt (300 mm šotolina), vzadu 300 mm
• Zavěšení McPherson – tlumiče Proflex .
• Délka: 4175 mm Šířka: 1760 mm
• Výška: dle nastavení
• Rozvor: 2619 mm
• Hmotnost: 1265 kg
• Ráfky: 18" asfalt, 15" šotolina

 

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu