T&T: Nedokončený Vsetín se Škodou Fabia S2000

Tarabus, Jaromír

Tarabus, Jaromír | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Na poslední díl našeho rallysprintového šampionátu Würth Partr Rally Vsetín odjížděli Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát s hlavním cílem vyzkoušet si jízdu ve voze Škoda Fabia S2000. Bohužel, již po první sekci soutěže museli odstoupit ze třetího místa kvůli závadě na elektroinstalaci vozu.

Samotnému závodu předcházel test „škodovky“. Očekávání v týmu před startem nastiňuje Daniel Trunkát: „Cílem našeho startu bylo vyzkoušet si Fabii S2000, abychom se mohli rozhodnout, s jakým vozem bychom chtěli absolvovat příští sezónu. Ve čtvrtek nám zdárně vyšlo testování, když Mira najel s autem osmdesát kilometrů, takže se s Fabií pomalu sžil. Dále jsem byl nadšen z netradičního designu vozu, který jsme pro závod vymysleli.“ „Na Fabii je patrné, že je zde brán zřetel zejména na funkčnost a snadnou servisní přístupnost jednotlivých komponentů vozu,“ zmiňuje k vozu Jaromír Tarabus.

 Po třech rychlostních zkouškách první sekce soutěže figurovala, na vůz stále si zvykající posádka, na třetím místě absolutně za o titul bojujícím Jaroslavem Orsákem a Pavlem Valouškem, startujícím se Škodu Octavia WRC. Jaké pocity měl ze svého účinkování v soutěži sám jezdec? Jaromír Tarabus: „Bylo to příjemné svezení a bylo patrné, že k přednostem Fabie patří zejména podvozek. Jeli jsme ze začátku opatrněji, oťukávali jsme si auto i povrch a teprve druhé a třetí průjezdy rychlostních zkoušek jsme chtěli zkusit jet rychleji, ale bohužel k dalšímu hlubšímu poznání vozu nakonec nedošlo.“ Pohled spolujezdce na nejmodernější závodní škodovku přidává Dan Trunkát: „Pokud jde o můj pocit, tak jsem byl velice příjemně překvapen podvozkem Fabie, připadal jsem si v podstatě jako v luxusním dálkovém autobusu,“ a dále popisuje brzké odstoupení, „po první rundě rychlostních zkoušek z toho bylo lichotivé třetí místo a chtěli jsme dále zrychlovat. Bohužel dva kilometry po startu RZ4 se Fabia přepnula ze závodního do přejezdového režimu a začal se vypínat motor, takže jsme zastavili, ztratili dvě minuty a za cílem RZ se rozhodli po konzultaci s týmem odstoupit ze závodu.“

„Celý tým byl z tohoto vývoje samozřejmě zklamán, protože start nesplnil to, co jsme očekávali. Na druhou stranu jsme se ovšem rychle domluvili s majitelem týmu DP Autosport Italy Alessandrem Pedrocchim na tom, že jako náhradu za nedokončený Vsetín absolvujeme jeden ze závěrečných závodů italského rallysprintového asfaltového šampionátu. Velmi kvituji profesionální přístup italského týmu. V Čechách jsem dosud nezažil, aby se někdo někdy postavil k problému takto čelem. Ve finále se tedy zlé ukázalo k něčemu dobré a auto si Mira vyzkouší také na těžkých technických a hlavně neznámých zahraničních tratích, což bude určitě přínosem,“ informuje o sympatickém přístupu provozovatele Škody Fabia S2000 Daniel Trunkát.     

Manažer posádky „T&T“ Marek Fuks k „náhradnímu“ startu doplňuje: „V úvahu  připadá několik italských asfaltových soutěží, definitivní rozhodnutí bychom měli učinit v příštích dnech.“ Pro Jaromíra Tarabuse tedy sezóna pro letošek ještě nekončí.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu