Ricciardo popisuje drama, které prožíval na startu v Holandsku. K velkému propadu nakonec nedošlo

Petr Hlawiczka, 9. září 2021, 06:30 Google+

Horké chvilky prožil pilot McLarenu Daniel Ricciardo na startu Velké ceny Holandska minulou neděli. Kvůli závady očekával velký propad dozadu, na nejhorší scénář ale naštěstí nakonec nedošlo.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 10.09. 07:28) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s McLarenem v Zandvoortu

Daniel Ricciardo s McLarenem v Zandvoortu | foto: McLaren

Sdílejte článek

U Australana se na startu objevila závada spojky, která se ovládá páčkou na volantu. Na záběru kamer šlo vidět, jak zastavil na roštu a divoce něco zkouší přenastavit. Pot začal mával levou rukou, aby dal komisařům vědět, že má problém. Jde o signál, který může vést k odložení startu.

"Nemůžu zařadit jedničku," hlásil týmu. Motor poté "přešel do módu proti zhasnutí." Jeho inženýr mu ihned poradil, aby zkusil využít páčku na opačné straně, kterou obvykle při startech nevyužívá: "start z levé strany, levou rukou." Ricciardo přestal mávat a po zhasnutí červených světel se dokázal bezpečně rozjet.

"Na startu došlo k určitým stresujícím okamžikům. Máme dvě páčky spojky, jednu z nich preferujete. Samozřejmě, že když jste praváci, tak startujete pravou rukou. Ale tahle strana prostě nefungovala," vzpomíná Ricciardo na náročný začátek nedělního závodu v Zandvoortu.

"Na roštu jsem byl kvůli tomu vystresovaný, protože jsem nemohl řadit. Domníval jsem se, že mám problém s převodovkou. Mával jsem rukama a myslel jsi, že budu z roštu odtlačený pryč. Pak jsem zkusil levou páčku, zařadil jedničku a fungovalo to," pokračuje pilot McLarenu.

img-responsive

Nakonec to vlastně byla zábava | foto: McLaren

"Snažil jsem se tedy přijít na to, jak odstartovat s levou rukou. Očekával jsem velmi bídný start," říká Ricciardo s tím, že pro podobné případy bude start z levé ruky nacvičovat. Jakmile se piloti rozjeli, dostal se před něj George Russell s Williamsem ještě před první zatáčkou, za ní se na jeho úroveň propracoval i Lance Stroll a téměř jej předjel.

Ricciardo se ale v třetí klopené zatáčce dokázal dostat zpět na svou původní pozici, později se mu podařilo předjet i Antonia Giovinazziho s Alfou Romeo a dostat se na deváté místo.

"Russell mě hned předjel, jak jsem očekával. Ale naštěstí se mi podařilo dostat se znovu před něj. Pak i Giovinazziho - myslím, že to bylo v 7. zatáčce. Získal jsem tedy pozici, zatímco jsem se domníval, že jich mnoho ztratím. Svým způsobem to tedy nakonec byla zábava," uzavírá Ricciardo, jenž cílem projel jako jedenáctý za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.

Vytisknout

Diskuze: Ricciardo popisuje drama, které prožíval na startu v Holandsku. K velkému propadu nakonec nedošlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 10.09.2021 07:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nová jezdecká dvojice Williamsu

Williams oznámil, kdo za něj bude závodit v roce 2022

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud