Mercedesu scházely ty správné nástroje pro rychlejší řešení problémů s vozem W13, přiznává Wolff

Petr Hlawiczka, 22. září 2022, 06:00 Google+

Šéf Mercedesu Toto Wolff, přiznal, že jim z počátku sezóny scházely v továrně ty správné nástroje pro řešení potíží s jejich letošním monopostem W13. Očekává, že s jeho nástupcem W14 dosáhnout velkého pokroku.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 22.09. 20:47) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Holandsku

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Holandsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrné šípy ve druhém předsezónním testu šokovaly se svou konstrukcí ultra-úzkých bočnic. V prvních závodech se nicméně ukázalo, že jejich řešení není ideální pro nová pravidla kladoucí důraz na přísavný efekt při vytváření přítlaku - výkonnostně zaostávaly, protože hodně poskakovaly na rovinkách a obtížně se ovládaly.

I po 16 letošních závodech se stále zdá, že koncept Mercedesu, který spoléhá na tvorbu přítlaku co nejníže vozovce, není tou správnou cestou, jak dostat maximum s letošních vozů. Ferrari je se svými velkými bočnicemi dosahujícími maximální šířky dle pravidel pořád rychlejší a vedoucí Red Bull dominuje s konvenčním řešením.

Mercedes již konečně vyřešil problémy s poskakování svého vozu, dokáže jej lépe nastavit a piloti jsou s ovladatelností konečně spokojeni. V posledních podnicích stahuje bodový náskok Ferrari, pomýšlí na vítězství v závodech a na to, že by Scuderii v šampionátu i přes 35 bodovou ztrátu porazil.

img-responsive

Detail podlahy Mercedesu W13 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Jeho šéf nyní promluvil o tom, proč jim návrat ke konkurenceschopnosti trval tak dlouho: "Scházely nám nástroje, simulace a pochopení při odkrývání problémů, které jsme vytvořili způsobem, jakým jsme auto vyvinuli."

"Nedokázali jsme jej provozovat aerodynamicky tak, jak jsme chtěli, a mechanicky nikdo nebylo v ideálním rozmezí. Zabralo nám to měsíce, než jsme vrátili některé kroky, které jsme podnikli," přibližuje Toto Wolff příběh mistrovského týmu, který získal osm titulů v řadě za sebou.

"Není to tak, že bych věřil v objevení Svatého grálu a že všemu rozumíme a příští rok to bude mazec. Nyní jde ale o klíčové období: doslova během příštího měsíce či dvou potřebujeme určitý stupeň preciznosti, abychom pochopili, co musíme udělat pro příští rok," říká 50letý Rakušan.

Porovnání řešení Red Bullu RB18 a Mercedesu W13

Porovnání řešení Red Bullu RB18 a Mercedesu W13 | zdroj: Formula1.com

I když se týmu stále nepodařilo dosáhnout na kýžené vítězství, tak přesto věří, že příští rok s W14 udělají další velký pokrok. "Auto má potenciál. Máme přítlak, jde jen o některá místa, kde ho nedokážeme využít. A kvalita jízdy je samozřejmě oblastí, jež může být vždycky lepší. Věřím směru, kterým se ubíráme... a nemám pochyb, že příští rok budeme opět v bojovné pozici," popisuje Lewis Hamilton.

Jak jsem již tento týden psal, Mercedes se stále nerozhodl, jaký řešení bočnic zvolí u příštího vozu: zda zůstane u ultra-úzkých nebo vše překope a přejde na široké bočnice, které používají všichni ostatní soupeři.

"Vždy byste řekli, že nejrychlejší je to auto, které má nejlepší koncept - dnes víte, že to je Red Bull. Těžko říci, kudy se to bude ubírat příští rok. Jako týmy jsme ještě pevně nestanovili, jak bude naše auto vypadat. Stále prozkoumáváme odlišná řešení. A tento proces bude ještě chvíli trvat. Hledáme zkrátka to, co by nám i v budoucnu poskytlo tu nelepší příležitost pro vývoj v rámci těchto nových pravidel," shrnuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

Vytisknout

Diskuze: Mercedesu scházely ty správné nástroje pro rychlejší řešení problémů s vozem W13, přiznává Wolff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 22.09.2022 20:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start závodu v Rakousku

Formule 1 zveřejnila nový kalendář - v roce 2023 nabídne 24 závodů. Kam nově…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud