U bariér z pneumatik jde o hlavu

Pavel Stavebník, 29. dubna 2008, 15:33 Google+

Ochrana svodidel a betonových zdí lemujících závodní dráhu svázanými pneumatikami je účinnou formou pasivní bezpečnosti. Každá věc však mívá i svou stinnou stránku. V případě zmíněné bariéry je jí hlava jezdce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Pilot stáje Red Bull Racing Mark Webber vysvětlil, proč jsou někdy bariéry z pneumatik záchranou a jindy hrozbou. „Vše spočívá na úhlu střetu vozu a bariéry. Gumy drží pospolu pás. Pokud je náraz pod ostrým úhlem, absorbuje pás většinu energie a následky jsou minimální jak pro bariéru, tak jezdce. Pokud je však úhel nárazu tupý, vozy F1 se zavrtají hluboko do bariéry a velkému nebezpečí je vystavena především nechráněná hlava jezdce.“

Podobný názor má i Nico Rosberg, jehož v neděli nejvíce stresovala při pohledu na vrak McLarenu skutečnost, že se bariéra svalila na jezdcovu hlavu.

Řešení navrhl šéf BMW Sauberu Mario Theissen, jenž doporučil najít řešení, které by znemožnilo sesunutí horních vrstev pneumatik na přední pás, jenž na sebe svrhne monopost nárazem. „Horní pneumatiky by měly být lépe spojené a po nárazu by měly být odraženy dozadu.“

Havárie Kovalainena bývá přirovnávána k dřívějšímu Burtiho incidentu ve Spa a loňské havárii Hamiltona na Nürburgringu, přičemž se nesmí zapomenout na nechvalně známou nehodu Michaela Schumachera ze Silverstone, která vyřadila německého pilota z boje o titul.

Rosbergův návrh na snížení bariéry není zřejmě ideálním řešením z úhlu pohledu, kdy se dostane monopost do vzduchu, Theissenovo doporučení se zdá být vhodnějším, otázkou je ale jeho provedení.

V každém případě je však nedělní nehoda potvrzením zvyšující se bezpečnosti, neboť ve zlaté éře formule 1 60. a 70. let minulého století by s velkou pravděpodobností Fin už nezávodil, pokud by vůbec přežil...

 

Vytisknout

Diskuze: U bariér z pneumatik jde o hlavu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kovalainen, Heikki

Mercedes naznačil spoluvinu Kovalainena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud