Volkswagen Cross Coupé: crossover s úsměvnou spotřebou

Pavel Dvořák, 5. března 2012, 12:25 Google+

Nový crossover německé značky je vzhledově téměř shodný s konceptem, který automobilka představila v roce 2011 na autosalónu v Tokiu. Pokud si tedy myslíte, že VW přichází podruhé se stejným konceptem, pak je odpověď ano i ne.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cross Coupé

Cross Coupé | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Na exteriéru vozu se změnilo pouze barevné schéma. Vůz je nově proveden v kombinaci červené a stříbrné barvy (ve srovnání s celostříbrným předchůdcem). Ani v interiéru nedošlo k podstatným změnám a vše důležité se tak změnilo pouze pod kapotou vozu.

Zatímco koncept představený v Tokiu měl pod kapotou hybridní systém kombinující benzínový motor TSI a elektromotor, tak pro Ženevu musel benzínový motor uvolnit místo úspornějšímu naftovému. Ten doplňují dva elektromotory (na každé nápravě jeden), díky kterým vůz dosahuje normované spotřeby 1,8 litrů na 100 kilometrů a emisí pouhých 46 g/km.

Výkon naftového motoru je, dle výrobce, 190 koní. Na přední nápravě je umístěn malý elektromotor dosahující maximálního výkonu 54 koní a na zadní vše doplňuje elektromotor s výkonem 115 koní.

Celkový výkon soustavy činí 305 koní (maximální výkony elektromotorů a spalovacího motoru nelze, kvůli odlišným charakteristikám, sčítat, proto je celkový výkon nižší, než součet výkonů dílčích) a umožní 1 858 těžkému SUV zrychlit na stokilometrovou rychlost za 6,5 sekundy a dosáhnout maximální 220 kilometrové rychlosti.

Nízká hodnota normované spotřeby vychází z faktu, že vůz přichází do testu s plně nabitými bateriemi, které vozu umožní splnit část testu bez nutnosti použít spalovací motor. Výsledkem je velice nízká hodnota spotřeby, která je však v reálném provozu velice obtížně dosažitelná.  Obdobně nereálných výsledků však v testech spotřeby dosahuje většina plug-in hybridů.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Cross Coupé: crossover s úsměvnou spotřebou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Viper

SRT Viper je tu. Zatím jako modýlek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud