Lauda: Byl jsem neuvěřitelným egoistou

BŽ, 11. srpna 2014, 11:03 Google+

Niki Lauda si v rozhovoru vzpomíná kromě jiného na začátky své kariéry, kdy se stal závodním jezdcem proti vůli své rodiny.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 13.08. 15:45) Napište svůj názor
Lauda, Niki

Lauda, Niki | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Od havárie na Nürburgringu v roce 1976 nosíte na hlavě pořád červenou čepici. Říká se, že umístění loga na ní stojí 1,2 milionu Eur ročně…
Niki Lauda (NL):
„Přibližně ano.“

Proč si sám sebe tak vysoko vážíte?
NL: „Byl jsem mistrem světa, pak jsem vážně havaroval, o té nehodě vědí i lidé, kteří nesledují automobilový sport. Později jsem se znovu stal mistrem světa s náskokem jen půl bodu. Uvedené okolnosti přispěly k mé popularitě, s filmem Rivalové se ještě zvýšila.“

Říká se, že vaše první manželka byla v úžasu, když jste se znovu postavil na start.
NL: „Vzali jsme se a o tři týdny později jsem havaroval. Tehdy jsem byl neuvěřitelným egoistou. Když jsem se chtěl účastnit o víkendech životu nebezpečných závodů, musel jsem ze svého života vyškrtnout všechny faktory, které by mohly ovlivnit mou koncentraci, abych se nedopouštěl chyb. Taková byla moje práce, můj život. Marlene se s tím dovedla smířit, i když hodně trpěla.“

Téměř jste nepřežil havárii, proč jste musel znovu a znovu riskovat svůj život?
NL: „Bylo to normální. Někdo rád riskuje, někdo se bojí. Mé děti mají pět let. Mia je pořád v pohybu, Max jen když je to nezbytné. Mia stále leze nahoru, Max kouká zdola. Mají stejnou výchovu, ale jinou povahu. A u jezdců neexistuje pocit strachu.“

Po té havárii jste se prý bál…
NL: „Ze začátku jsem se bál, ale po několika závodech strach zmizel.“

Po ukončení jezdecké kariéry jste provozoval leteckou společnost, teď pracujete ve vedení týmu Mercedes, který letos v F1 dominuje. Jste lepší ve světě závodů, než v letectví?
NL:
„Mám mnoho kontaktů a zkušeností. Vloni se tým dostal v Poháru konstruktérů z pátého na druhé místo. Letos jsme první, jsem spokojen.“

Kdy jste se dostal za volant?
NL: „Když mi bylo patnáct let.“

Nepotřeboval jste řidičský průkaz?
NL: „Ne, protože jsem jezdil na soukromém pozemku. Děda s tátou měli velkou továrnu.“

Proč jste se stal jezdcem a ne továrníkem?
NL: „Bratr mého otce, Heinz, byl fanouškem motokár. Rozhodl se, že mě posadí za volant, a když mi bylo šestnáct, přivezl mě poprvé na velkou cenu v Nürburgringu. Pochopil jsem, že mou prioritou není škola. Maturitou jsem prošel jen proto, aby byli mí rodiče spokojeni a koupil jsem si první závodní automobil.“

Zaplatili ho rodiče?
NL: „Ne, doma jsme neměli zbytečné peníze, i když můj děda měl dům v Sankt Moritzi, sluhu v bílých rukavičkách a vůz s řidičem. Peníze mi dala babička. Řekl jsem jí, že je potřebuju ke koupi pozemku.“

Jak se Vaše rodina dozvěděla o tom, že jezdíte na závody?
NL: „Z novin, jednou si přečetli zprávu o mém vítězství.“

Podporovala Vás poté rodina?
NL: „Ne. Našel jsem si sponzora, který by byl ochoten zaplatit 2,5 milionu dolarů za mou účast v F1. Jenomže tuto sumu musela potvrdit bankovní rada, ve které bohužel seděl i můj děda. A on odmítl souhlasit se slovy, že Lauda by se měl věnovat ekonomice, ne sportu.“

Usmířili jste se?
NL: „Ne, spor byl moc velký. Nikdy jsem už od něho nic neslyšel. Umřel ještě před tím, než jsem se stal mistrem světa F1.“

Vytisknout

Diskuze: Lauda: Byl jsem neuvěřitelným egoistou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 13.08.2014 15:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ricciardo, Daniel

Ricciardo: Porazit Vettela je skvělý pocit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud