Dvojitý nos Lotusu bude příští rok minulostí, v Belgii tým nasadí novinky

iM2, 16. srpna 2014, 21:46 Google+

Lotus podle všeho příští rok nasadí konvenční způsob předního nosu. Letošní řešení se dvěma "kly" by však do konce sezony vydržet mělo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grosjean, Romain

Grosjean, Romain | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Lotus letos všechny ohromil řešením svého nosu se dvěma pilíři. Jako jediný tým má totiž nosy vlastně dva, i když dle pravidel je za nos považována jenom jedna, delší část. Týmu zatím však toto řešení moc nepřineslo. Lotus je největším zklamáním sezony a s pouhými osmi body je až na osmém místě mezi konstruktéry.

Příští rok plánuje nasadit konvenční nos. Ne však proto, že by nebyl přesvědčen o přínosnosti svého řešení, ale kvůli změně pravidel: "Díky způsobu, jakým jsou napsána pravidla o struktuře nosu, by to [setrvání u současného řešení] bylo velmi obtížné. Abychom ho zlegalizovali, zničili bychom jeho funkčnost," prozrazuje Nick Chester, technický ředitel týmu, pro 'formula1.com'.

Protože nos s předním křídlem hrají určující roli v proudění vzduchu kolem vozu, bude muset Lotus do svého konceptu citelně zasáhnout. Přesto to dle Chestera tým nepoškodí: "Vlastně je jednoduší postavit konvenční nízký nos. Také bude jednodušší projít předepsanými nárazovými testy," vysvětluje Chester. Budeme tedy vídat svérázné řešení Lotusu až do konce sezony?


Dvojité řešení nosu zůstane osamělým experimentem Lotusu, i když v Enstone o jeho výhodě nepochybují (foto: Lotus F1 Team)

Dle Nicka by tým mohl nasadit konvenčnější řešení ještě letos, avšak pouze v rámci pátečních tréninků za účelem sbírání dat. Změna i pro závod by však smysl nedávala, protože tým by dle dat z aerodynamického tunelu přišel o přítlak.

Lotus ale pro příští sezonu nebude pracovat jen na novém nose, vůz E22 je jednoznačným zklamáním, a tak je třeba jej přestavět. Na novém stroji se již pracuje, avšak technici se i nadále věnují aktuálnímu monopostu. Už pro Belgii tým chystá spoustu novinek: "Pro Belgii jsme připravili velké množství novinek. Změny budou na kapotáži i přední části šasi. Potřebujeme získat přítlak.

Dále plánujeme nové vývojové stupně předního i zadního křídla pro Spa. Úprava zadního křídla bude tak tak kvůli času, který jsme v rámci letní celozávodní dovolené ztratili. Víme, že na autě je několik oblastí, na kterých musíme pracovat. A na ty se také zaměříme," zakončil nástupce Jamese Allisona v Enstone.


Nick Chester, nástupce Jamese Allisona na pozici technického ředitele, nezažívá zrovna povedenou premiérovou sezonu ve funkci (foto: Lotus F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Dvojitý nos Lotusu bude příští rok minulostí, v Belgii tým nasadí novinky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Pérez: O gumách mě toho hodně naučil Kobajaši

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  6. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud