Proč by podle Pirelli měly být týmy vděčné "velké trojce" za test pneumatik

Robert RoBertino Pavelka, 22. srpna 2016, 12:55 Aktualizováno 22.8.2016, 14:34 Google+

Zatímco Ferrari, Mercedes a Red Bull testují nové pneumatiky pro rok 2017, ostatní týmy se cítí tak trochu odstrčeny a ozývají se první náznaky, že trojice nejlepších týmů bude do jisté míry zvýhodněna. Pirelli je však jiného názoru.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 23.08. 18:50) Napište svůj názor
Test pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 ve Fioranu

Test pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 ve Fioranu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Spíše než kritizovat by mělo být osm týmů, které se na testech pneumatik pro příští sezónu nepodílej, vděčno právě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Argumenty, že "velká trojka" získá určitá privilegia, nejsou podle výrobce pneumatik na místě. Williams přesto navrhl, že by volba pneumatik v příštím roce měla být standardizována, jinak by ony tři týmy mohly mít jistou výhodu.

"Mluvil jsem s lidmi, kteří se dříve účastnili našich testů a oni mi říkali, že přesně nevěděli, co se testuje. Takže pokud něco vyzkoušíme na jednom voze, je to jenom malá část skládačky, která se rozhodně neuzavírá, protože další část zkoušíme na jiném voze. Takže je velmi malá pravděpodobnost, že pochopíte finální produkt, proto je případná výhoda opravdu minimální.

V dalších letech mohou testovat všechny týmy, protože budeme moci zkoušet pneumatiky na reálných vozech. Vzhledem k tomu, že se pro příští rok změní aerodynamika, musíme používat letošní vozy, pokud by se přepracovávaly pouze pneumatiky, mohli bychom testovat s více týmy.

Z tohoto hlediska musíme být vděční - a měli by být vděčné i týmy, že špičkové stáje vzaly tu věc na sebe. I když jsme museli přinést určité finanční výdaje my, ony týmy udělaly to samé. Takže ostatní stáje by místo kritiky spíš měly zmíněnou trojku podpořit," nechal se slyšet šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery.

img-responsive

Test pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 ve Fioranu | foto: Pirelli

Informace z testovacích programů - včetně komentářů samotných pilotů - jsou předávány všem ostatním týmům, aby byla zachována kontinuita. Hembery pak vidí cestu pro ostatních osm týmů v časných předsezónních testech v teplém podnebí. 

"Každá zanedbatelná výhoda by mohla být eliminována v případě, kdy budeme realizovat předsezónní testy v lokalitě s odpovídajícími podmínkami, kde křivka důležitých informací bude vysoká. Jet do Barcelony, kde je po ránu na trati jinovatka, to asi nebude onen případ, takže by týmy měly přemýšlet o nějakém vhodnějším místě, jako například v Bahrajnu nebo Abú Zabí," pokračuje Hembery.

Je tu ještě otázka nákladů na přesun týmů do míst, která jsou od jejich základen podstatně dále než Circuit de Catalunya. Hembery se však domnívá, že tento problém je třeba vnímat v širších souvilsostech.

"Chápu námitky a také skutečnost, že pro menší týmy to přinese zvýšené náklady, ale je pořád lepší varianta jak utratit peníze než je nemít vůbec. V minulých letech se testovalo až tři měsíce a rozpočty byly jen zlomkem toho, jaké máme dnes," dodává Hembery.

Vytisknout

Diskuze: Proč by podle Pirelli měly být týmy vděčné "velké trojce" za test pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 23.08.2016 18:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Patreseho motor selhal, mechanik šel pomoct... a takhle to dopadlo.

VIDEO: Tragédie v Belgii. Tohle si Stohr nikdy neodpustil, i když za to nemohl

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud