McLaren: Trápení ze Suzuky se v USA nebude opakovat

Petr Hlawiczka, 21. října 2016, 06:20 Google+

Piloti McLaren věří, že se v Austinu jejich potíže z minulého závodu nebudou opakovat, i když okruhy mají podobné vlasnosti. V Suzuce se britský tým náhle propadl za Toro Rosso, Haas i Renault.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.10. 16:19) Napište svůj názor
Jenson Button v Suzuce

Jenson Button v Suzuce | foto: McLaren

Sdílejte článek

Rychlé a táhlé zatáčky v Japonsku odhalili aerodynamickou slabinu McLarenu, okruh vyžadující vysoký výkon motoru neseděl ani jejich vylepšené Hondě, kterou měli oba za zády. I když první sektor v Texasu kopíruje esíčka ze Suzuky, tak se podle pilotů situace opakovat nebude.

"Středně-rychlé zatáčky bez jakéhokoliv brzdění, to je pro nás skutečně těžké. V této oblasti auto nefunguje tak dobře jako u ostatních. Na okruzích s tvrdým brzděním je naše auto na druhou stranu fantastické, v brzdění jsme možná vůbec nejlepší," charakterizuje Button svůj McLaren MP4-31.

"Když máte zatáčku, do které se tvrdě brzdí, tak je prvotní zatočení velmi silné a auto má spoustu přítlaku. To je možná více, než bych vám měl prozrazovat. Takže tady máte samozřejmě zatáčky 1 - 8, které jsou velmi plynulé, ale hodně se od Suzuky liší. Jste v bočním zatížení, ale ne až tak velkém," upozorňuje zkušený Brit na rozdíly mezi oběma okruhy.

img-responsive

V Suzuce zažil McLaren nepříjemné překvapení, dojel daleko za body | foto: Williams F1 Team

"V Suzuce jste v zatáčce dlouhou dobu, a tam se nachází naše slabina. Když máte rychlé změny směru jako tady, tak jsme v pohodě, to problém není. Zdejší okruh by pro nás měl být mnohem lepší. Navíc tady máte tvrdé brzdění do zatáčky 1, 10 a pak 11 a do té poslední. Z pohledu vyvážení tento okruh našemu vozu sedí lépe než Suzuka," vysvětluje Button.

Situace by tedy měla být lepší, podle Alonsa bychom však automaticky neměli očekávat, že to pro McLaren bude jednoduché, zvláště kvůli podobě prvních sektorů: "Jde o jeden z těch sektorů, kde zřejmě nepodáváme špičkové výkony, ale pokusíme se najít v každém závodě řešení. Nejde jen o to tomu porozumět, ale také zlepšit tu situaci a výkonnost vozu. Snad budeme tento víkend o něco rychlejší."

Španěl zároveň doufá, že postoupí do poslední části kvalifikace a v závodě bude bojovat o body: "Myslím, že naše auto má určité silné a slabé stránky, ale zatáčky v Suzuce k těm silným nepatřily. Trocha výkonnosti nám tam scházela, snad to tady bude normálnější."

img-responsive

"Potřebujeme absolvovat perfektní víkend, abychom mohli bojovat vpředu, mezi vozy jsou malé rozdíly," upozorňuje Alonso | foto: McLaren

"Myslím, že boj oQ3 a o body by měl být ve zbývajících závodech běžnou věcí. Ve výkonnosti se dočkáme určitých výkyvů u všech týmů, protože vždy souvisejí s okruhem, vidíme rozdíly ve výkonnosti.

Příkladem je Haas. Nejde jen o McLaren. Pozorujeme to také u Toro Rosso - mohou se propadnout ze sedmého místa na sedmnácté během jednoho závodu. Haas někdy bojuje v Q1 a jindy má oba vozy v Q3, takže jde trochu o divnou situaci pro všechny.

Potřebujeme absolvovat pokaždé perfektní víkend, pokud chceme být v čelní skupině vozů. Rozdíl mezi tím, aby se vám vedlo dobře nebo špatně, někdy tvoří šest či sedm pozic, dá se toho tedy hodně získat," dodává Alonso před prvními tréninky v Austinu.

Vytisknout

Diskuze: McLaren: Trápení ze Suzuky se v USA nebude opakovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.10.2016 16:19 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kdo se posadí do druhého kokpitu k Pérezovi? Nabídka je zajímavá

Kdo má největší šance u Force Indie na místo uvolněné Hülkenbergem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud