Bude se letos méně předjíždět? Pirelli si to úplně nemyslí

Albert Hadáček, 13. ledna 2017, 19:55 Google+

Šéf motorsportové divize Pirelli si myslí, že širší pneumatiky nebudou mít v sezóně 2017 žádný větší vliv na frekvenci předjíždění, a vyvrací tak obavy některých jezdců.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 14.01. 19:08) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli v kvalifikaci v Brazílii

Pneumatiky Pirelli v kvalifikaci v Brazílii | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Nové technické změny přinesou širší křídla a pneumatiky. Měl by tím být zajištěn větší důraz na aerodynamiku vozu namísto pohonné jednotky. Problémem ale je, že robustnější monoposty nedovolí pilotům jezdit tak blízko u sebe kvůli případným turbulencím. 

Paul Hembery si ale myslí, že to nebude větší problém. "Aerodynamický balíček pro tuto sezónu by měl  tyto nešvary, o kterých se mluví, zredukovat. Samotné pneumatiky se nebudou tolik přehřívat a naše myšlenka je taková, že jezdci díky tomu budou moci více tlačit při předjíždění na pilu. Věříme, že vše bude dobře fungovat a dostaneme ještě více předjíždění."

img-responsive

Prezentace nových pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 v Abú Zabí | foto: Pirelli

Nová auta by v průměru měla jezdit zhruba o 5 vteřin na kolo rychleji (oproti roku 2015) a Hembery věří, že budou pokořeny některé traťové rekordy z let, kdy se ještě při závodech doplňovalo palivo.

"Gumy budou širší o 25 %, což znamená, že by se měla zlepšit alespoň o čtvrtinu přilnavost, protože jsme změnily i další technické parametry samotné pneumatiky. Naším cílem je zlepšit časy o pět vteřin oproti časům z Barcelony 2015. Loni se to posunulo už o 2 možná až 2,5 vteřiny. Takže si myslím, že se nám to velmi rychle podaří. 

Pro jezdce to ale bude hodně náročné. Budou muset mít natrénované krční svaly. Začneme konečně překonávat rekordy, které tu jsou od roku 2003, kdy bylo možné při závodech doplňovat palivo a vše bylo takové více otevřenější. Podaří se nám to s auty, které váží o 180 kilogramů více než ty více jak dekádu staré monoposty. V zatáčkách jezdci budou zažívat zhruba o 1G větší přetížení," dodal šéf motorsportové divize Pirelli.

 

Vytisknout

Diskuze: Bude se letos méně předjíždět? Pirelli si to úplně nemyslí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 14.01.2017 19:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz a Fernando Alonso v Soči

"Nebýt Alonsa, tak bych tady nebyl," tvrdí Carlos Sainz

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud