I SsangYong má vlastního Kodiaqa. A je bezpečnější než Volvo

AutoRoad.cz, 16. března 2017, 20:19 Google+ Geneva International Motor Show 2017

S velkými sedmimístnými SUV jako by se v posledních měsících roztrhl pytel. Kodiaq, Tiguan Allspace a nyní SsangYong XAVL. Férové je ovšem zmínit, že korejský zástupce je zatím pouze konceptem. Na druhou stranu ale zatraceně povedeným konceptem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SsangYong XAVL je korejskou variací na  téma Kodiaq.

SsangYong XAVL je korejskou variací na téma Kodiaq. | foto: SsangYong

Sdílejte článek

Málokdo to ví, ale SsangYong je nejstarší jihokorejskou automobilkou, produkující modely s pohonem všech čtyř kol. Nejnovější koncept XAVL, který je pokračovatelem modelu XAV z roku 2015, to pak svým vzhledem dává jasně najevo. Hranaté tvary, mohutné nárazník vpředu i vzadu s výraznými ochrannými pláty podvozku nebo lichoběžníkový tvar blatníků. Designéři si dali na autě docela záležet, inspirací jim pak údajně stálo původní Korando z 90. let. Kdo nezná, nechť „googlí“.

Zajímavější jsou ale v tuto chvíli délka 4630 milimetrů, šířka 1866 milimetrů, výška 1640 milimetrů a rozvor 2775 milimetrů. Na tomto půdorysu totiž XAVL ubytovává sedmičku cestujících (konfigurace 2+3+2), sedadla ve druhé a třetí řadě jsou navíc sklopná a posunovatelná. Palubní deska nabízí volně stojící 10,25palcovou obrazovku multimediálního systému s navigací, jen o kousíček vedle je plně digitální přístrojový panel. Hlavně pro cestující vzadu je určen WiFi hotspot. Jak už je dnes zvykem, ventilaci, klimatizaci nebo vlastní i celý infotainment je možné ovládat z chytrého telefonu.

Pod kapotou konceptu se mohou objevit dva motory – zážehová patnáctistovka s emisemi mezi 120 až 150 g CO2/km nebo naftová šestnáctistovka s emisemi 150 až 170 g CO2/km. V obou případech nabízí SsangYong volbu mezi manuálem a automatem, poháněna jsou ale vždy přední kola. Zajímavostí jsou venkovní airbag pro chodce a bezpečnostní vak mezi předními sedadly. Dále nechybí plejáda asistentů, včetně autonomního brzdění, udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo detekce dopravy za vozidlem. Kdy se vůz objeví ve výrobě Korejci tají, stupeň rozpracování konceptu ale naznačuje, že brzy.

Vytisknout

Diskuze: I SsangYong má vlastního Kodiaqa. A je bezpečnější než Volvo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Ford uvádí na trh technologii, která řidiče zbaví strachu ze tmy

Bojíte se tmy? Strach zděděný po dávných předcích nás stresuje i za volantem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud