Analýza sektorů: Kde ztrácel rekordman Hamilton na Vettela a o kolik zaostává Honda?

Petr Hlawiczka, 11. června 2017, 13:45 Google+

MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jaké časy a rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech kvalifikace a jak jsou na tom tedy s výkonností svých vozů? Jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Kanady?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 11.06. 20:03) Napište svůj názor
Úvodní zatáčky okruhu Gillese Villeneuva

Úvodní zatáčky okruhu Gillese Villeneuva | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Nejkratší první sektor začíná na startovní/cílové rovince, obsahuje úvodní dvojici pomalých zatáček a středně rychlou šikanu 3/4, kde je důležitý aerodynamický přítlak a správné vyvážení vozu. Končí 145 m před zatáčkou č. 6.

Druhý sektor má podobný charakter - opět pomalá dvojice zatáček 6/7 s důrazem na dobrou trakci a středně rychlá šikana 8/9 s výjezdem opět těsně kolem zdi.

Poslední třetí sektor začíná před brzděním do vlásenky, 190 m před jejím vrcholem. Po níž následuje 1 km dlouhá rovinka s měřením maximálních rychlostí (speed trap) - 250 metrů před poslední šikanou 13/14 na výjezdu lemovanou "Zdí šampionů."

Před ní začíná první DRS zóna (55 metrů za zatáčkou č. 12) a 70 metrů za ní druhá - obě sdílejí stejné místo detekce, jež se nachází na konci 2. sektoru - 110 m před zatáčkou č. 9.

Mapa okruhu Gillese Villeneuva

Mapa okruhu Gillese Villeneuva | zdroj: Formula1.com

Hamilton získal 65 pole-position své kariéry a vyrovnal tak rekord Ayrtona Senny. K absolutnímu prvenství mu ale scházejí ještě tři - Michael Schumacher jich má na svém kontě 68. Britský jezdec předvedl fantastické kolo a překonal rekord okruhu Gillese Villeneuva, když byl o 1,3 sekundy rychlejší než loni - zisk daný výlučně trakcí, protože se na něm nenacházejí žádné velké zatáčky.

"Byla to střelba, tlačil jsem na to. Dostává se mi tady velké podpory, chtěl jsem to zkrátka vrátit dobrým kolem. To kolo bylo sexy. Nemůžu uvěřit tomu, že jsem ho dal tak dobře dohromady. První sektor byl fantastický, pak se mi podařilo být v druhém trochu lepší. Tým odvedl fantastickou práci tím, že se zkrátka poučil z našich chyb v posledním závodě a opravdu se na tento připravil," popisoval dojatý Hamilton.

Dominoval především v prvním a druhém sektoru, v tom třetím na Vettela ztratil 71 tisícin. Ve svém posledním pokusu zajel ideální kolo, což se v Q3 povedlo už jen Verstappenovi.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Montrealu

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Montrealu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vettel se s Ferrari snažil, ale dopouštěl se při brzdění drobných chybek a míjel vrcholy zatáček, jinak mohl být o 2 desetiny sekundy rychlejší - to by mu na Hamiltona přesto nestačilo. Na triumf v Montrealu přesto věří: "Myslím, že na vítězství rychlost máme. Nejsem moc spokojený se svou poslední jízdou v kvalifikaci, rád bych si ten druhý pokus zopakoval a zkrátka něco k dobru našel. Asi jsem na to tlačil moc."

Na posun na třetí příčku před Bottase by to však stačilo Räikkönenovi, který za svým teoreticky nejlepším kolem zaostal také skoro o 2 desetiny. "Poslední kolo bylo hodně rychlé, jenže jsem udělal chybu v 2. zatáčce. Trochu jsem se zlepšil, ale nemohl jsem už zajet velmi dobré kolo a doplatil jsem na to. Když na místech, jako je toto, pokazíte jednu zatáčku, tak to má obrovský dopad na čas na kolo. Naše auto je dobré, ale z nějakého důvodu se v kvalifikaci trápíme. Závod bude úplně jiným příběhem," věří Fin.

Pozitivní na tom je, že máme zaděláno na další skvělou bitvu a parádní závod. Na rozdíl od Monaka se totiž v Montrealu díky dlouhým rovinkám dá předjíždět.

Relativní odstupy mezi týmy dle nejrychlejších sektorů

Relativní odstupy mezi týmy dle nejrychlejších sektorů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Třetím nejrychlejším týmem je Red Bull, který ale ztrácí podstatně více než minule v Monaku - místo 4,5 desetin už jde o celou sekundu, což se ale kvůli povaze okruhu očekávalo. Společně s Mercedesem udělal viditelný krok vpřed Williams, Ferrari by ale mohlo mít v závodním režimu díky lepší práci s pneumatikami o něco navrch. Oproti poslednímu podniku se nejvíce zhoršily stáje Toro Rosso a Haas.

Nejvyšší rychlost dosáhl na rovince Wehrlein s rok starým motorem Ferrari - 335 km/h. Verstappen poháněný Renaultem ztrácel 0,4 km/h, Vettel s aktuální pohonnou jednotkou Ferrari 3,5 km/h.

Obrovský deficit je stále patrný u Hondy: 15 - 16 km/h odpovídá přibližně o 120 koní nižšímu výkonu, než má ve špičce Mercedes. McLaren na slibovaný upgrade stále čeká, japonská automobilka však stále není schopna říci, kdy ho zvládne připravit. Popírá však, že by se ve vývoji ztrácela.

Nejvyšší rychlosti (v km/h) kvalifikace na Velkou cenu Kanady 2017

Nejvyšší rychlosti (v km/h) kvalifikace na Velkou cenu Kanady 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Mezi jednotlivými směsmi pneumatik jsou zhruba vteřinové rozdíly, týmy plánují odjet Velkou cenu Kanady s jednozastávkovou strategií, hratelné jsou však i dvouzastávkové. Trať se vyvíjela i v průběhu kvalifikace, týmy s tím budou muset počítat i dnes.

Počet sad pneumatik, které jezdcům zbývají pro závod

Počet sad pneumatik, které jezdcům zbývají pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Kde ztrácel rekordman Hamilton na Vettela a o kolik zaostává Honda?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 11.06.2017 20:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton dorovnal Ayrtona Sennu v počtu pole position v Kanadě

Hamilton včera nedostal původní Sennovu přilbu, nýbrž repliku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud