Ricciardo definuje problém, proč je předjíždění obtížné

Robert RoBertino Pavelka, 1. dubna 2018, 16:15 Google+

V loňské sezóně všichni čekali, že se změnou struktury monopostů zlepší především souboje přímo na trati a diváci se budou moci těšit na větší počet předjížděcích manévrů. Úvodní závod však tento trend nijak nepotvrdil - a pilot Red Bullu Daniel Ricciardo předkládá vysvětlení.

Počet komentářů:  34 komentářů (Poslední 03.04. 19:05) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo se zamýšlí nad atraktivitou F1

Daniel Ricciardo se zamýšlí nad atraktivitou F1 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jedním z hlavních důvodů je podle australského pilota především šířka monopostů. Kvůli nim je předjíždění obtížné, což ostatně naznačila i Grand Prix Austrálie, v níž třeba Ricciardo marně útočil na třetí pozici Kimi Räikkönena.

"Cítím, že širší vozy s většími pneumatikami zabírají na trati dost místa. Takže je těžké najít volný prostor. Dokonce si myslím, že některé trati závodění vysloveně znemožňují. Mám za to, že užší vozy jsou skvělé, jsou tak trochu jako motocykly. Vždy se tam najde nějaké místo, kudy se dostat dopředu, přitom jsou o třicet vteřin pomalejší než my. Takže se domnívám, že to není jen o časech na jedno kolo. Potřebujeme závodění, protože poskytuje nezbytnou show," prohlašuje pilot Red Bullu.

Osmadvacetiletý rodák z Perthu vzpomíná na vozy s nižším přítlakem, které pilotoval v letech 2009-2016. Dle jeho názoru byla verze ze sezóny 2014 velmi příznivá co se týkalo samotného závodění.

img-responsive

Daniel si stěžuje na malou možnost předjíždění | foto: Red Bull Content Pool

"Jo, podle našich standardů byly pomalé, ale diváci nezbytně nemusejí poznat rozdíly. Ale co se týče závodění... mohli jste jet v závěsu, mohli jste předjíždět. Co se týče právě takových manévrů, byl rok 2014 velmi dobrý. Aerodynamika je teď hodně silná, takže vůz, který je vzadu, je na tom hodně špatně. V Barceloně jsme byli rychlí. Zatáčky 2, 3 se jely naplno, stejně tak 9. Je impozantní, když jedete stále rychleji, ale o to těžší je pak předjetí a stejně tak jízda v těsném závěsu. Takže co vlastně chceme, aby auta místo 1:25,0 na kolo jela 1:22,0, ale nebyla by schopná závodit, nebo pomalejší auta v neděli, jak mohou bojovat o pozice? Jistě, musíme být stále rychlí, ale také by měla existovat určitá rovnováha," pokračuje Ricciardo.

Chystané úpravy pohonných jednotek, hlavně pak zjednodušení předpisů by mělo být prvním místem, kde by Formule 1 měla zahájit úsporu nákladů. I tohoto tématu se Ricciardo dotkl.

"Jednoduché motory nechápu, ale tohle opravdu ne. Myslím, že se do toho investovalo mnoho peněz a nepřineslo to nijak zvláštní výsledek. Automobilový průmysl může získat nějaké poznatky, ale tady se vynaložilo hodně zbytečných peněz a přetechnizování se nezdá být dobré. Pravděpodobně nejlepší místo, kde mohou škrty začít, jsou motory. A potom, kdo ví? Menší objem? Ten už máme. Omezili jsme testování, abychom ušetřili, ale všichni zase stavěli za miliardy dolarů simulátory. Proto si myslím, že zamýšlené řešení je rozumné," dodává Ricciardo.

Vytisknout

Diskuze: Ricciardo definuje problém, proč je předjíždění obtížné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 03.04.2018 19:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 34 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne a Eric Boullier

McLaren připouští, že některá zlepšení budou zpožděná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud