ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

Petr Hlawiczka, 21. července 2018, 23:30 Aktualizováno 22.7.2018, 11:00 Google+

HOCKENHEIMRING - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti během kvalifikace na Velkou cenu Německa 2018 a jaké strategie v ní můžeme očekávat?

Počet komentářů:  55 komentářů (Poslední 22.07. 15:25) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari SF71H v Německu

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H v Německu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek



Na úvod připomínám rozvržení sektorů na Hockenheimringu s novou DRS zónou nacházející se na hlavní rovince, detekční bod sdílí s tou následující. Nejvyšší rychlosti se měří za táhlou pátou zatáčkou před brzdným bodem do vlásenky č. 6.

Zajímavá byla první zatáčka, pouze Verstappen jí dnes dokázal projet naplno. Pokoušel se takto zvládnou i zatáčku č. 11, nakonec na výjezdu z ní plyn přeci jen trochu povolil.

Mapa F1 okruhu v Hockenheimu

Mapa F1 okruhu v Hockenheimu | zdroj: Formula1.com

Vettel získal jubilejní 55. pole-position své kariéry poté, co s přehledem překonal rekord okruhu Michaela Schumachera s časem 1:11,212 s. Nepodařilo se mu sice poskládat v Q3 dohromady ideální kolo jako Bottasovi, Verstappenovi, Magnussenovi či Sainzovi, přesto zajel nejrychlejší čas v 1. i v 2. sektoru - pouze v tom třetím jej předčil Fin s Mercedesem.

Mercedes dnes rychlostně na Ferrari neměli, podle sportovního ředitele Tota Wolffa jen na rovinkách ztrácel půl sekundy. "Mají skvělou pohonnou jednotku, obrovskou výkonnost. Vypadalo to s námi dobře ve všech druzích zatáček, ale na rovinkách jsme se jejich výkonnosti nemohli vyrovnat... musíme se na to věci podívat a pokusit se zlepšit. Jak zvýšit náš výkon spalovacího motoru, nebo elektricky z baterií či motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie - cokoliv, co by pomohlo k vyššímu výkonu, protože tento šampionát chceme vyhrát."

K tomu se přidala smůla na straně Hamiltona, který skončil až 14. U něj došlo k poruše posilovače řízení a hydrauliky již v první zatáčce při normálním průjezdu přes obrubník (byť to Wolff zpočátku vysvětloval jinak - pravdu měl Lewis, rozhodně nešlo o jeho chybu).  Zítra jej čeká strastiplná cesta vpřed, předjíždění zde není tak snadné jako v Silverstone, kde před 2 týdny předvedl spanilou jízdu.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Německu

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Německu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Legalita hybridního systému Ferrari je předmětem velkých debat v padoku. Italská stáj z baterií najednou ždímá o 20 % energie více než Mercedes. Závodní ředitel Charlie Whiting a další zástupci FIA dnes dokonce navštívili motorhome Stříbrných šípů, aby probrali téma pohonných jednotek. "Šlo o výměnu názorů s FIA a s některými dalšími týmy či výrobci motorů," bagatelizuje význam schůzky Wolff.

Ferrari se změnilo dnes na schůzi správní rady vedení, Sergio Marchionne odstupuje kvůli nemoci ze svých funkcí. Uvidíme, jaký to bude mít vliv na závodní tým na okruzích i mimo ně. Räikkönen by se tím měl vrátit do hry o místo pro příští rok, kdy jej měl již nahradit Leclerc.

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti a její změna proti předchozí kvalifikaci

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti a její změna proti předchozí kvalifikaci | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Hodně si proti Silverstone polepšil Renault, který nasadil u Hülkenberga nové přední křídlo, a Williams se stejným novým dílem: "Jak víte, tak jsme včera přivezli nové přední křídlo a dělá přesně to, co jsme zamýšleli z pohledu měření a komentáře pilotů vzhledem k tomu, v co doufali. Dnes jsme rozhodně byli silnější ve srovnání se Silverstone. Máme pár věcí pro Maďarsko a pak pro Spa. Tohle přední křídlo bylo velkým krokem, velkou položkou. Pro další závody už tak velké věci nemáme," prozradil nám technický ředitel Paddy Lowe. Sirotkin dnes pokrok potvrdil 12. místem.

Nejvyšší rychlost na rovince dosáhl Pérez s Force Indií poháněnou Mercedesem: 326,6 km/h. Ferrari však má výkonnější motor, což potvrzují čtyři jeho vozy v první pětce.

Hülkenberg s Renaultem ztrácel 7,4 km/h, McLareny a Red Bully kvůli vyššímu odporu dokonce nejpomalejší ze všech (Ricciardo -15,9 km/h). Gasly s Hondou zaostával o 8,7 km/h, Toro Rosso však ztrácí na konkurenceschopnosti.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) v Německu

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) v Německu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

McLaren je s Alonsem před závodem na slibné 11. pozici s možností volně si volit pneumatiky, ovšem Vandoorne měl velké problémy se svým vozem - scházela mu přilnavost na zádi a skončil poslední. "Velké zklamání, které se těžko přijímá," hlesl Stoffel po kvalifikaci.

Alonso tým vyzývá k prošetření jeho potíží, jež se táhnou od Silverstone: "Myslím, že dělá všechno, co může. Rozhodně se zdá, že auto má v posledních dvou závodech výkonnostní potíže. A v datech jsou jasné známky toho, že má méně přítlaku. Měnili jsme nějaké díly a musíme jít ve vyšetřování hlouběji, protože to je vždy snazší, když máte obě auta blíže bodům."

Se svým vozem byl Španěl jinak spokojený: "Zlepšuje se, nové díly rozhodně vylepšují naši výkonnost, všichni ale dělají v každém závodě drobné kroky, takže si víceméně udržujeme od soupeřů stejný dostup. Ubíráme se však správným směrem a snad budeme moci v příštích několika závodech nasadit větší vylepšení. Zítra začneme na pneumatikách, jaké si budeme přát, navíc na nových, proto půjde o skvělou příležitost skórovat, jelikož startujeme tak blízko bodované zóny."

Počet sad pneumatik zbývajících jezdcům pro závod

Počet sad pneumatik zbývajících jezdcům pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie

Auta špičkových týmů byla na osychajícím asfaltu v kvalifikaci hned rychlejší než včera v 2. tréninku díky teplotě asfaltu - ta byla o 20 °C vyšší než v pátek. Za těchto podmínek skvěle fungovala ultra-měkká směs, která je o 0,9 s rychlejší než středně-tvrdá. Ultra-měkké pneumatiky degradují o 0,11 s na kolo, měkké o 0,10 s na kolo a středně-tvrdé o 0,06 s na kolo.

Strategie zítra budou záležet na její degradaci, pro všechny by ale mělo jít jen o jednu zastávku. Nejrychleji vychází přezutí z ultra-měkké na středně-tvrdou směs mezi 20. - 25. kolem, druhou nejrychlejší je přechod na měkkou směs místo středně-tvrdé ve druhém stintu.

Možností je i začátek na měkké směsi v případě vozů na 11. - 20. místě s přechodem v 35. kole na středně-tvrdou. Dvouzastávková strategie počítá s dvěma stinty na ultra-měkkých pneumatikách po 16 kolech se závěrem na měkkých, je však rozhodně pomalejší.




Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 22.07.2018 15:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 55 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton ukázal v kvalifikaci docela jinou tvář

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Německa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud