Závady motorů Ferrari a Mercedes v Belgii Hondu překvapily. Ze dvou důvodů

Petr Hlawiczka, 4. září 2019, 06:10 Google+

Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe vyjádřil velké překvapení nad poruchami, které postihly výrobce těch nejsilnějších motorů - Ferrari a Mercedes.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 09.09. 11:19) Napište svůj názor
Závada motoru Mercedes v Kubicově Williamsu na začátku kvalifikace

Závada motoru Mercedes v Kubicově Williamsu na začátku kvalifikace | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

V případě Stříbrných šípy se potíže objevily u dvou ze šesti nových specifikací, které přivezly do Spa: Sergio Pérez z Racing Pointu kvůli tomu zastavil již v tréninku a Robert Kubica na to doplatil v úvodu kvalifikace.

Ferrari se u svého továrního týmu chystá nasadit novou verzi až tento víkend v Monze, v Belgii ji ale poskytlo oběma svým zákazníkům. Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo se však v kvalifikaci setkal s její poruchou.

Technický ředitel Hondy, která celá léta od svého návratu do F1 v roce 2015 ladila spolehlivost, nad situací svých soupeřů kroutí hlavou: "Jsem překvapený ze dvou důvodů. Jedním z nich je spolehlivost, kterou prokazovali v minulosti a také tento rok."

"Můžeme použít pouze tři motory za rok, musí tudíž zvládnout přes 5000 km. Mají tolik zkušeností s tím, jak zajistit zvládnutí potřebné vzdálenosti a spolehlivosti pomocí vytrvalostních testů na dynamometru," pokračuje Japonec.

"Nová specifikace samozřejmě musela projít testy životnosti v továrně, pak motor přivezli a měli potíže. To je jedna otázka a také důvod, proč jsem překvapený. Tou druhou je kontrola kvality: už dlouho dodávají dvěma či třem týmům. Vědí, jak kvalitu řídit a jak ji kontrolovat před odesláním na závody," diví se Tanabe.

Honda sice za špičkou pořád zaostává, ale Ferrari s Mercedesem se usilovně snaží dostihnout. Proto během sezóny nasadila i za cenu penalizace o jedno vylepšení více než soupeři.

"Když jsme loni na dráze nasadili 3. specifikaci, měli jsme určité potíže s kalibrací. Poučili jsme se z toho a pokusili se o vysoce kvalitní kalibraci na dráze. Váš vlastní tým je důležitý, proto u zákazníků můžete něco zkoušet - jak se nová specifikace chová na dráze, pak optimalizovat kalibraci a později motor nasadit u vlastního týmu," popisuje technický ředitel Hondy.

"Ferrari má vyspělou kalibraci. ví, jak používat efektivně používat motory na trati, proto hned fungují dobře. To je jedna z věcí pro využití zákaznických týmů. Ale zároveň si můžete myslet: 'Jsme perfektní, můžeme dodat motory [všem týmům najednou],'" dodává Tanabe.

Vytisknout

Diskuze: Závady motorů Ferrari a Mercedes v Belgii Hondu překvapily. Ze dvou důvodů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 09.09.2019 11:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Hondy

Verstappen v Monze zřejmě nasadí nový motor i za cenu penalizace, vyšší výkon…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud