Rozhovor s Bottasem: Proč není členem GPDA a co se naučil od Maldonada?

Petr Hlawiczka, 6. února 2014, 06:40 Google+

Pilot Williamsu Valtteri Bottas pro F1 Racing hovoří o svém soukromí, závodní kariéře ve Formuli 1 i o svém vztahu k rallye. Proč není členem Asociace pilotů velkých cen (GPDA)? Překonal už někdy v bazéně svou přítelkyni Emilii Pikkarainenovou? A co se (ne-)naučil od Pastora Maldonada, kterého si někteří dobírali z příliš častých kolizí?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 06.02. 17:39) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Proč nejsi členem GPDA?
Valtteri Bottas: Je to moc drahé.

Už jsi někdy porazil svou přítelkyni (finskou olympijskou plavkyni Emilii Pikkarainenovou) při soutěži v plavání?
VB: Ne. To je bez šance. Je velmi rychlá.

Finové jsou úzce spjati s rallye. Zajímalo tě to někdy nebo jsi to zkoušel?
VB: Ano, vlastně jsem si to jednou vyzkoušel. Bylo to v roce 2008 s Totem Wolffem. Zúčastnili jsme se rallye v Rakousku s Mitsubishi Evo skupiny A.

Byl to nádherný den, opravdu jsem si ho užil. Byl tam rakouský jezdec, který nás učil, jak jezdit rallye na šotolině. Je to hodně odlišné, ale abych byl upřímný, tak raději mám F1, protože tam můžete závodit s ostatními jezdci.

Máš nějaké zvláštní předzávodní rituály?
VB: Ne. Nevěřím takovým věcem. Když jsem byl mladší, tak jsem některé zkoušel, ale nikdy nefungovaly.

Mohl bys jednou větou popsat Franka Williamse?
VB: Legenda, skutečně dobrá inspirace pro celý závodní tým a opravdový závodník.

bottas
Valtteri Bottas se svou přítelkyní (foto: Emilia Pikkarainen)

Co bylo nejtěžší, když jsi jako nováček vstoupil do F1?
VB: Myslím, že to byl nedostatek času na trati. Pokud tým jezdci věří, jako to bylo v mém případě, pak vám dají možnost jezdit - ale pro mladé piloty nebyla žádná možnost testovat. Pouze jeden test mladých jezdců a nějaké jízdy během pátečních tréninků, to bylo vše. V tak malém rozmezí se tým musí rozhodnout, zda jezdci budou věřit či nikoliv.

Jak ses cítil, když si Pastor Maldonado našel cestu před tebe v poslední zatáčce Velké ceny Japonska 2013? Narušilo to váš vztah?
VB: Byli jsme bodům hodně vzdáleni, takže to z tohoto pohledu nebylo riskantní. Ale vůbec jsem nečekal, že se dostane na vnitřek. Myslel jsem hlavně na naše mechaniky, protože by to vyžadovalo hodně práce navíc a oni toho už tak mají při zámořských závodech hodně.

Naštěstí k žádnému poškození nedošlo, ale abych se havárii vyhnul, musel jsem vyjet mimo trať. Poučil jsem se z toho. Nenechám už znovu nikomu takový prostor v poslední zatáčce, pokud bude tak blízko, jako byl on. Od té doby jsme spolu několikrát hovořili, ale během minulé sezóny jsme toho vlastně spolu moc nenamluvili.

Finové: ty, Heikki a Kimi. Kdo by vyhrál soutěž v pití?
VB: Museli bychom uspořádat soutěž! Nikdy jsme společně nepili, takže to musíme zjistit.

Co bylo tou nejcennější věcí, kterou ses ve své první sezóně v F1 naučil?
VB: Bylo to celkem těžké, když se zdálo, že na autě nic nefunguje. Se svou vlastní výkonností jsem byl spokojený, protože jsem měl dobré kvalifikace a závody, ale nikdo si mé tvrdé práce nemohl všimnout, protože to celé bylo o 16. místě apod. Bylo to celkem náročné.

bottas - maldonado
Se svým bývalým kolegou Pastorem Maldonadem (vpravo) toho během
loňské sezóny moc nenamluvil (foto: Williams F1 Team)

Naučil ses něco od Pastora Maldonada, když jste byli týmovými kolegy?
VB: Nejsem si jistý, jestli na to chci odpovídat... (dlouhá přestávka). Naučil jsem se, že když chcete bodovat, musíte dojet do cíle. Musíte se vyhýbat incidentům a odjet čistý závod, jako v Austinu. Pak získáte body.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Bottasem: Proč není členem GPDA a co se naučil od Maldonada?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 06.02.2014 17:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Frijns, Robin

Frijns: "Svět F1 není fér. Vždy byl o penězích, ale ne až tolik, co dnes"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  3. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud