Mercedes nechce zůstat pozadu, své prémiové sedany naučí řídit do roku 2020

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. ledna 2018, 08:45 Google+

Systémy autonomního řízení jsou v posledních letech velmi populární, zvláště co se segmentu limuzín a luxusních sedanů týče. Skvělým příkladem může být i nová Audi A8, která se chlubí systémem autonomního řízení 3. úrovně. Mercedes tento technologický náskok sledoval zatím jen zpovzdálí, nicméně brzy se hodlá vrátit do hry a nejspíš i převzít vedení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz třídy S

Mercedes-Benz třídy S | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Přitom to byly právě vozy Mercedes-Benz, které před lety začaly jako první nabízet techniku částečně-autonomního řízení, jako byly například adaptivní tempomaty. Od té doby už však uplynulo už téměř celé desetiletí a tak se nyní na výsluní vyhřívá Audi.

Vedoucí výzkumného a vývojového oddělení Mercedes-Benz, Ola Källenius, však ve svém vyjádření pro Autoguide uvedl, že jejich cílem je během následujících cca 3 let přivést na trh první vůz se systémem autonomního řízení na úrovni 4 nebo 5. Aby to však bylo možné, je potřeba nejdříve do roku 2020 představit první vozy se systémem autonomního řízení na 3. úrovni, aby si klienti a řidiči začali postupně zvykat.

První aplikace systémů autonomního řízení bychom se měli dočkat u modelů třídy S, neboť zájemci o tyto luxusní vozy budou pravděpodobně nejochotnější připlatit si i za nové systémy. Na kolik autonomní řízení vyjde bohužel Källenius neprozradil, nicméně zmínil, že cena se bude pohybovat jako u dalších doplňkových systémů modelů třídy S. 

Systém autonomního řízení na úrovni 3 by podle mezinárodních definic měl být schopen reagovat i na nenadálé krizové situace, jako je například nouzové brzdění. Řidič však stále musí být schopen v určitém čase převzít řízení, pokud ho k tomu vůz vyzve.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes nechce zůstat pozadu, své prémiové sedany naučí řídit do roku 2020

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Snadný způsob, jak oklamat pojistku Tesla Autopilot

Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud