Česko je pro řidiče druhou nejlevnější zemí v Evropě

ar1, 23. března 2017, 07:31 Google+

V Evropě je pouze jedna země, která je pro řidiče levnější než Česká republika. A to Maďarsko. Vyplývá to z průzkumu sestaveného na základě ukazatele LeasePlan Car Cost Index. Ten zahrnuje veškeré náklady na vlastnictví a provoz osobního vozidla v dané zemi, a to zvlášť pro benzinovou a zvlášť pro naftovou motorizaci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Transfagaras, Rumunsko

Transfagaras, Rumunsko | foto: Seat

Sdílejte článek

Vůbec s největšími výdaji musí počítat majitelé benzinových vozů v Norsku, kteří měsíčně vynaloží na automobil v průměru 708 eur, tedy 19 200 korun. To je téměř dvakrát více než v Maďarsku (364 eur / 9800 korun). V České republice jde o 386 eur, v přepočtu o 10 400 korun. Kromě Norů se s vysokými náklady musí smířit rovněž Italové (678 eur / 18 300 korun) nebo Dánové (673 eur / 18 200 korun).

Naftové auto se nejvíce prodraží Nizozemcům, kteří na ně v průměru vynaloží 695 eur, což je 18 800 korun. Následují Finsko (684 eur/18 500 korun) a Norsko (681 eur/18 400). Na opačné straně žebříčku jsou opět Maďarsko (369 eur/10 000 korun) a Česká republika (396 eur/10 700 korun).

LeasePlan Car Cost Index sestavila vedoucí společnost ve správě firemních autoparků LeasePlan na základě analýzy nákladů na vlastnictví a provoz aut ve 24 evropských zemích. Pro porovnání vybrala malá vozidla, jakými jsou Opel Corsa nebo Renault Clio, i zástupce nižší střední třídy, kam patří Škoda Octavia, Volkswagen Golf či Ford Focus. Analýza počítala s náklady v prvních třech letech provozu a ročním nájezdem 20 tisíc kilometrů.

Index představuje souhrn všech podstatných položek týkajících se vlastnictví a provozování nového vozidla: jedná se o pořizovací cenu, amortizaci, servis a údržbu, pojištění, daně, náklady na palivo v každé zúčastněné zemi a také na zimní pneumatiky, pokud je předepisuje místní legislativa.

Studie mimo jiné ukázala, že existuje silná korelace mezi vysokými celkovými náklady a výší daní – silniční daně a DPH. Právě z tohoto důvodu patří mezi nejdražší země Itálie, severské státy a Nizozemsko. Naopak nejnižší celkové náklady jsou ve státech s nízkým zdaněním, tedy v Maďarsku, České republice a Rumunsku. Vliv na tyto rozdíly mohou mít i silná „zelená hnutí“ v dražších zemích, což se promítá do environmentální regulace prostřednictvím daní. Například v Nizozemsku zvýší silniční dan a DPH celkové náklady na dieselový vůz až o 31 %. V Norsku se benzinový automobil prodraží na daních až o 29 % celkových nákladů.

Tex Gunning, generální ředitel společnosti LeasePlan, k výsledkům studie říká: „Amortizace a nedostatek kontroly nad náklady jsou dvě skutečnosti, které vyvolávají otázky o výhodách vlastnictví automobilu v porovnání s leasingem anebo jinými alternativami. Naše přítomnost v celém řetězci automobilového průmyslu v kombinaci s naším globálním zaměřením nám dovoluje řídit náklady na vozidla klientů velmi konkurenceschopně a dokonce tak, aby byly nižší, než kdyby si vozy kupovali. Vzhledem ke složité struktuře nákladů doporučujeme, aby potenciální majitelé vozidel nebo správci vozových parků uvažovali při rozhodování o pořízení nového nebo ojetého automobilu v širších souvislostech.“

Vytisknout

Diskuze: Česko je pro řidiče druhou nejlevnější zemí v Evropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Míří Škoda do Jižní Koreje?

Volkswagen si chce Škodou napravit reputaci. Kam okřídlený šíp letos zamíří?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud