Od roku 2011 by se to mělo stát realitou. V MS by se měl začít používat zcela nový motor o objemu 1,6 litru s turbem. Tento nový motor, který prosadila FIA, by se měl objevit v mnoha sériích. První sérií, kde se motor objeví, by se samozřejmě mělo stát MS.
„Výkon motoru by měl být mezi 280 až 290 koňskými silami a emise CO2 by se měli snížit o 30 %,“ říká technický šéf FIA Jacques Berger. „Ochrana životního prostředí bude stále více důležitá, a tak musí jít rally výrobcům příkladem.“
V listopadu se odehrála důležitá schůzka, které se zúčastnili všechny zainteresované strany. Na tomto jednaní se dolaďovali další detaily ohledně nových předpisů a také ohledně nových motorů. Mluvilo se také ohledně rozdílných požadavků na charakteristiku výkonu rallového a závodního motoru. Jisté je, že by se v motorech měly objevit restriktory o průměru 33 mm. Maximální přeplňovací tlak by měl být omezen na 2,5 bar. V autech by měla být umístěna i jakási měřící skříňka, které by kontrolovala, zda-li tyto hodnoty nejsou přesahovány.
Světový motor příjde v roce 2011
Zavedení “globálního motoru“ se blíží. FIA teď zveřejnila další detaily ohledně nového motoru.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Masakr a brutální otrava! Ewa Farna řekla pravdu o pražském koncertě
-
Zemřel Michal Turek (†35): Hokejový brankář prohrál boj s vážnou nemocí!
-
Bude SVATBA! Tomáš Zástěra odhalil radostnou novinku ze života
-
Eva Burešová: Loučení se ZOO! Co bude s její postavou?
-
Policie na gymnáziu v Litvínově: Evakuace a zadržení podezřelého!
-
Rally Šumava v galerii
-
Hustopeče nadále v tradičním formátu
-
Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce
-
Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia