Šance na vítězství zapadlé pod vinnou révou

Prokop, Martin | foto: Lusk, Petr

Již kolem pátečního poledne se v tabulce live timingu z Německé Rally, v řádku určeném pro mezičasy české posádky začalo objevovat hrozivé NIC. Naděje českých fandů upírající se k výpadku monitorovacícho systému bohužel rozptýlila strohá textová zpráva managementu Czech Ford National Teamu – „Car 30 metres out in vineyard. Crew OK“.

Martin Prokop odstartoval do soutěže zcela v souladu se svým předstartovním odhodláním a první rychlostní zkoušku prolétnul v nejrychlejším čase třídy SWRC. Náročných 24 kilometrů po cestičkách mezi německými vinicemi zvládnul o pouhých 6 desetin sekundy rychleji než největší soupeř, Fin Juho Hanninen. Třetí Sousa již zaostal vteřin 10. Ve vzduchu byl cítit velký boj o vítězství. Ale také déšť…a ten na druhé RZ skutečně přišel.

„Jestli jsem si něco před závodem přál, bylo to sucho,“ říká zklamaný Martin Prokop. „Na mokrém asfaltu máme s Fiestou naprosté minimum zkušeností . Přesto jsem se rozhodl nezvolnit, skutečně jsme potřebovali útočit na každém metru trati.“ Stopky prvního mezičasu potvrzují slova českého reprezentanta – Fiesta v českých barvách získala k dobru další 1,2 vteřiny.

„Na přední kola jsme na RZ, kterou skrápěl hustý déšť, nazuli pneumatiky s měkčí směsí, jejichž chování pro mě není stoprocentně čitelné. V rychlé zatáčce zafungovaly paradoxně lépe než jsem čekal, očekávané nedotáčivé sklouznutí bylo menší než jsem čekal a zatáčku jsme projeli více „vnitřkem“. Tam číhaly kamenné schůdky do vinohradu, o které jsme škrtnuli. Kolo bylo ve velké rychlosti okamžitě pryč a neříditelná „Fiona“ opustila trať rovně do vinice,“ popisuje Prokop okamžik, který zmařil naděje na kvalitní výsledek.

„Pochopitelně mě jezdecká chyba nesmírně mrzí. Ale avizovali jsme, že žádné taktizování pro nás nepřichází v úvahu a pojedeme na hranici sta procent možností. Bohužel jsme se na okamžik v nesprávném místě ocitli za ní….“.

Tým podle manažera Quirina Mullera vyhodnotí míru poškození vozu a pokud to situace umožní, nasadí posádku v rámci pravidel Super Rally zpět do závodu. „Penalizace, kterou za neabsolvování dnešních testů dostaneme, bude obrovská. Rally je ale nevyzpytatelná disciplína a do cíle budou zbývat stále ještě dva dny. Budeme v servisu bojovat se stejným nasazením, jako naše posádka na trati.“

„Chyby litujeme už kvůli spoustě českých fandů, kteří nás tady povzbuzují,“ dodává Martin Prokop. „Snad si udobříme majitele vinice, ve které jsme přistáli. Nejspíš už tuším u koho budu muset nakoupit letošní vánoční dárky,“ říká pilot smířený s německým osudem.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy