Aklimatizační fáze končí. Vrchol jako je Pikes Peak se 4 301 metry nadmořské výšky se nenechá zkrotit na první pokus. Piloti a jejich stroje se musí postupně seznamovat s terénem hory a jejími úskalími… a nesčetnými léčkami. Organizátoři ostatně vyzývají závodníky, aby se během oficiálních testovacích jízd seznámili vždy jen s částí trati, protože každá část má svůj vlastní charakter. Sébastien Loeb k tomu uvedl: „Spodní část je techničtější, s řadou zatáček. Druhou část tvoří spíš velmi rychlé úseky a ostré zákruty. Podle mě jde o nejtěžší úsek. Těch propastí je tam zkrátka moc. Není tam žádný prostor pro chybu. Poslední kilometry jsou velmi hrbolaté. Silnice prošla úpravou, ale je pořád velice obtížná. Některé hrboly se musí objíždět zleva, některé zprava!“
První fáze testovacích jízd proběhla předminulý víkend, v této druhé fázi si tým Peugeot Sport potvrdil, že je se seřizováním vozu Peugeot 208 T16 Pikes Peak na správné cestě. Sébastien k tomu dodal: „Cítíme se pevní v kramflecích. Trať znám nazpaměť a auto je dobře seřízené. Už jsme nemuseli dělat tolik testů, takže jsme jezdili míň než minulý týden. Mám pocit, že jsme připravení a nemůžu se dočkat samotného závodu.“
V pátek mohl tým Peugeot Sport společně s ostatními závodníky vyjet dvakrát celou horu naráz a poměřit se s celou téměř 20kilometrovou tratí. Sébastien uvedl: „Díky projetí celé trati jsem si potvrdil, že první část je hodně fyzická. Vzal jsem si sebou pro jízdu nahoru pro všechny případy kyslíkovou bombu, kterou během závodu určitě využiju. Bude určitě pohodlnější, když budou moct poslední kilometry normálně dýchat.“
Vůz 208 T16 Pikes Peak taky vypadá, že dýchá na 100 %. „Myslím, že motor ztrácí s výškou mnohem míň než ostatní,“ říká Jean-Christophe Pallier, šéf celého projektu. „Bylo skvělé, že jsme si mohli horu vyjet celou dvakrát. Mohli jsme si ověřit různá seřízení. Z testů máme velmi dobrý pocit. Jsme tam, kde jsme chtěli být, ať už z hlediska spolehlivosti, nebo výkonů. Seřízení je dokončené a neměli bychom na něj před rozhodujícím týdnem nic měnit.“
Závod se jede 30. června, ale oficiální závodní týden začíná již 24. června. Zatímco 208 T16 Pikes Peak se podrobí technickým kontrolám, na Sébastiena Loeba čeká drobná formalita: brífink pro nováčky, který je povinný pro všechny, kdo se závody zúčastní poprvé – i když jde o devítinásobného mistra světa.