Budoucnost již začala. V příštím týdnu poprvé pojede Ford Fiesta R5 v soutěži, zatím ovšem jen jako předjezdec. V Belgii se za jeho volantem představí Thierry Neuville, vůz bude homologován v pondělí po soutěži. Ihned poté začné expedice prvních vozů k zákazníkům, kteří je budou smět nasadit do soutěží po celém světě.
"Ještě nikdy nebylo za takové peníze k dostání tak konkurenceschopné auto," říká šéf projektu, Chris Williams. Vývoj Fiesty R5 probíhal pod jeho dohledem více než rok. FIA stanovila prodejní cenu na 180 000 EUR (cca 4 500 000 CZK). Nikdo by neměl mít žádnou výhodu. Testovací jezdec M-Sportu, Matthew Wilson, slibuje: "I přes znatelný cenový rozdíl oproti vozu RRC jsem přesvědčen, že na střednědlouhých rychlostních zkouškách si budou vozy vyrovnané."
Zdá se, že také zákazníky koncept R5 přesvědčil. Po oficiálních prezentaci obdržel M-Sport dalších 20 závazných objednávek a 40 dotazů na vůz.
Takový rozruch kolem nové kategorie nenechává klidným ani Francouze. Také Peugeot vysílá svůj model R5 - Peugeot 208 T16 na Ypres. A také pojede jako předjezdec, za volantem bude sedět Kris Meeke. Citroën a Peugeot už pozval své významné zákazníky na exkluzivní předtest. Předobjednat si model francouzské produkce si zákazníci již také mohou. Podle dobře informovaných zdrojů z Francie by také jejich objednávkové knihy mělý být slušně zaplněny.