DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové týmů volají po snížení hmotnosti monopostů

Nová pravidla pro pohonné jednotky Formule 1 jsou jasně stanovena na rok 2026. Co se týče podvozků a některých dalších oblastí, šéfové celého šampionátu ještě hledají směr, kterými by se další vývoj měl ubírat. Důvodem jsou také jejich obavy, týkající se hmotnosti vozů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfové týmů volají po snížení hmotnosti monopostů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 15.06.2023 08:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Qasen (Hlasovali 4 lidé) 10.06.2023 19:10
S formulí je to jako s ženskou - když je moc kil… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 11.06.2023 20:00
všiml si tu někdo že ferrari vyhrálo Le Mans? … »
» Racek (Hlasoval 1 člověk) 12.06.2023 19:19
S tím souhlasím. On to není jen závod řidičů, ale… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jumpman

    jumpman

    95.80.230.XXX
    všiml si tu někdo že ferrari vyhrálo Le Mans? 14

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Divák F1

      Divák F1

      88.103.11.XXX
      Já jsem si všiml 01 ….a jak jim šli suprově pitstopy …nebe a dudy s Ferrari ve F1 !!! 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        90.183.80.XXX
        No, to tedy nevím. V první půlce při pitstopech vždy ztratili. Jinak naprosto super závod, velice dlouho spolu bojovaly 4 značky. A mezi Ferrari a Toyotou se rozhodlo tuším až 1:30 před koncem. Přiznám se ale že nevím jak. obě auta měli po pitstopech, já měl telefonát a po něm měla Toyota nabranou ztrátu. A mám za to že museli mít extra pitstop. Může někdo případně objasnit?
        Co mě ale zarazilo, tak prakticky nulová snaha pustit daleko rychlejší auto. LeMans je z pohledu pomalejších neudělat žádný nestandardní manérv, ale žádná snaha brzdit o chviličku dříve a prodat i nájezd do zatáčky, prostě nic. Hodněkrát přijíždělo podstatně rychlejší auto zezadu vnitřkem a předjížděný to tam poslal na hulváta jako by se nic nedělo a nehezky rychlejšího zablokoval.
        Co se mně líbilo byly SlowZone. Ne jak ten trapas VSC v F1. Možná je mohli mít na můj vkus kratší, třeba poloviční. A líbil se mně třeba i FCY, což byla SlowZone na celý okruh a rádiem všem ohlásili že je na trati plno trosek a že se bude uklízet.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          90.183.80.XXX
          Tak už to vím, chyba pilota, výlet mimo trať a pak ten pitstop.
          Jinak se podívejte na restart cca po 4 hodinách. Na youtube video gI2lkpdEH2I
          To je paráda.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      93.99.211.XXX
      To si piš 01
      Moc jsem jim to přál (když McL neměl zastoupení). Je až podivné, jak se jim to povedlo prakticky na první pokus. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    93.99.211.XXX
    ano - váha by měla jít dolů. to jednoznačně. a klidně i "nesmyslně" dolů, klidně ke zcela nedosažitelné hranici. a šel bych ještě dál - klidně bych parametr minimální hmotnosti zrušil. v dnešní době, kdy je vše pravidly dané rozměrově a pevnostmi a následně počítači nadimenzováno je vlastně tenhle parametr zcela zbytečný.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Parametr hmotnosti je tam kvůli nákladům a hlavně bezpečnosti... Není náhoda, že dnešní formule vydrží skoro všechno, je to zkrátka záměr...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        93.99.211.XXX
        To je jasné, ale dneska se bezpečnost dá definovat simulovanými nárazové testy. Hmotnost, zejména ta minimální, je z tohoto pohledu přežitek.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Jak to utrousil Kubica v rozhovoru s Eiselem... Hmotnost se snížit nemůže kvůli bezpečnosti... Oni nemají prioritu tu hmotnost snižovat, ostatně ve finále jsou to jen čísla na papíře... Auta jezdí rychle, brzdí dobře... Že to jednou za čas někdo vytáhne... Kdoví co zatím může být... Třeba nějaký politický tlak na změnu pravidel...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Nejde o bezpečnost v případě havarie, to už je 20+ let vesměs vyřešené... Tady jde o to, že současné vozy kolidují ve vysoké rychlosti a přesto pokračují viz loni Alonso vs Stroll, Hamilton vs Verstappen atd. atd. Je to zkrátka už strašně posunuté...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Qasen

    Qasen

    90.182.63.XXX
    S formulí je to jako s ženskou - když je moc kil navíc, tak už to taky není dobré 12
    Takže takových 50 - 100kg dolů a bude to zase holka jako lusk 13

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Racek

      Racek

      78.80.232.XXX
      No, je to věc mody a věku... mě se třeba za mlada líbily větší a silnější, posléze jsem přešel na menší a štíhlejší. Kupodivu jsem prodělal opačný vývoj, co se týká váhy... Spoustě chlapů se třeba líbí větší pozadí a v mnoha kulturách jsou štíhlé holky považovány za ošklivé... taková Věstonická Venuše i obdobné figurky, že ...
      Ovšem u F1 je ta hmota monopostů už uplná zvrhlost... a pojmenování problémů, jako ty motorgenerátory a baterie bohužel povede k čím dál většímu hýkání ekoterroristů, že jim berou jejich milované čínské baterie a chtějí tím tajně sabotovat elektrovozy... takže ... je to marné, marné, marné... bude to postupně vypadat jak na závodech elektroaut na několik kol s víc jak tunovými monstry..

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        93.99.211.XXX
        akorát, že to už nebude morotsport...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Racek

          Racek

          78.80.232.XXX
          S tím souhlasím. On to není jen závod řidičů, ale i souboj značek, koncepcí, motorů, zemí, konstruktérů a mozků. Protože Ferrari, Mercedes McLaren, Honda, Lotrus, Vanwal, Renault, AlfaRomeo... Ach jo. Ono je to tak všude. Už ani pivo nelze pomalu rozlišit... všude stejná Eurobřečka ... s malou útěchou, že vymizely samosery a všude na světě lze pivo pít neb je stejné 05 20

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            93.99.211.XXX
            S těmi pivo to je docela pravda. Ale spíše ve světě. U nás je teď spousta skvělých malých pivovarů, které vaří fakt dobré pivo se s eurobřečkou nedá srovnat 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama