Jak moc se příští rok změní vzhled vozů F1?

Petr Hlawiczka, 16. srpna 2013, 06:40 Google+

Techničtí ředitelé Caterhamu a Toro Rosso - Mark Smith a James Key - hovoří o tom, nakolik se vzhled vozů pro sezónu 2014 bude lišit od těch letošních.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 16.08. 21:10) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Největší novinku budou představovat 1,6litrové V6 turbomotory s pokročilejším systémem pro rekuperaci energie (ERS). Změny se ale dotknou i aerodynamiky: špička nosu bude o 36,5 cm níže, přední křídlo bude o 15 cm užší (během testu mladíků s ním už jezdil Williams), zmizí spodní zadní křídlo (beam wing), horní bude o 2 cm nižší (více v analýze DRS zde) a zmizí některé další aerodynamické prvky z karosérie (přehled změn najdete zde).

Bude se tedy vzhled vozů příští rok hodně lišit? "Všechno je to relativní. Budou hodně odlišné pro lidi, kteří nesledují detaily ve sportu? Možná ne. Ale upřímně, to teď těžko můžeme vědět," odpovídá Mark Smith.

"Myslím, že se snažíme odolat velkým změnám, které by ovlivnily vnější vzhled vozu kvůli tomu, o co se snažíme z pohledu aerodynamiky, vedeme však tak trochu prohranou válku. Nepřekvapilo by mě, kdybychom skončili u několika řešení, která jsou mírně odlišná, protože jen uspořádat chladicí systémy vozu je celkem extrémní výzvou," vysvětluje technický ředitel Caterhamu.

Vzhledem k tomu, že se bude začínat s čistým listem papíru, setkáme se s většími rozdíly v designu vozů? "Myslím, že se to týká dvou částí. Ano, současná auta vypadají všechna velmi podobně, ale výkonnostní rozpětí je v poli docela velké - existují tedy významné rozdíly v tom, jak vozy fungují," uvádí James Key.

williams 2014 front wing silverstone
Williams si v Silverstone již vyzkoušel užší přední křílo vyhovující předpisům pro rok 2014
(foto: Nextgen-Auto.com)

"Dnes stoupá složitost pod kapotou - více těch drobných věcí, které nejsou na pohled tak patrné, může udělat rozdíl. Myslím, že to bude pokračovat. Pravidla jsou přísnější, podle mě to ale podporuje inovace," pokračuje technický ředitel Toro Rosso.

"Podívejte se na množství inovací, které se objevily od posledních úprav aerodynamiky v roce 2009: viděli jsme F-kanály, dvojité difuzory, výfukové difuzory a veškeré ty různé věci, protože nemůžete jít normálním směrem, kterým byste se jinak vydali.

Když jsme začínali v roce 2009, což je dobrá obdoba roku 2014, obecně většina vozů vypadala podobně a pole bylo vyrovnanější, než se čekalo. Musely do toho vstoupit inovace, aby se to roztrhalo. Očekávám, že to v roce 2014 bude stejné. Jestli k tomu dojde hned nebo se to bude vyvíjet, nevím. Myslím si však, že dojde na chytré nápady a interpretace," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: Jak moc se příští rok změní vzhled vozů F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 16.08.2013 21:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Plusy a mínusy uveřejňované radiokomunikace mezi inženýry a piloty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud