FIA otestovala přední část podlahy Red Bullu zahřátím na 300 °C. Výsledek? Neohýbá se

Petr Hlawiczka, 29. října 2013, 06:40 Google+

FIA kvůli sílícím spekulacím v Indii prověřila přední část podlahy Red Bullu, která se v důsledku zahřívání měla ohýbat.

Počet komentářů:  71 komentářů (Poslední 01.11. 10:35) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Na tuto možnost minulý týden upozornil Gary Anderson ve svém sloupku po BBC poté, co si řada lidí všimla při záběrech z teplotní (infračervené) kamery jasné barvy signalizující vysoké teploty v přední části podlahy (T-tray) Red Bullu RB9.

V těchto místech se nachází dřevěná kluzná deska a titanové destičky pro lepší vyvážení vozu, v důsledku dotyku s vozovkou při tření stoupá teplota kovu. Podle Andersona díky nárůstu teploty díky tření mohlo docházet k prohnutí vzhůru, což umožnilo nastavit vůz vpředu níže a při vyšších rychlostech, kdy vůz tlačí k zemi větší síly, a jezdit s větším sklonem, což je výhodné pro dosahování ještě vyššího přítlaku.

Prohnutí podlahy o pouhý jeden milimetr vzhůru umožní nastavit o 2 mm nižší světlou výšku vpředu, což by čas na kolo zlepšovalo o 2 - 3 desetiny.

ir
Snímek z teplotní kamery, všimněte si oranžové barvy v přední části podlahy vpravo dole
(foto: Formula1.com)

FIA tuto část vozu proti průhybu obvykle testuje 100 kg zátěží, v důsledku podezření na dynamické ohýbání či využívání chytrých zařízení nebo pružin reagujících na teplotu se proto rozhodla monopost Red Bullu podrobit další zkoušce a její delegát Jo Bauer, jenž má na starosti technické kontroly vozů, musel pracovat přes čas.

Přední část podlahy Red Bullu zahřála na 300 °C, aby zkontrolovala, zda dojde k nějakému ohybu. Výsledek? K ničemu takovému nedošlo. Red Bull RB9 je tedy v této oblasti zcela v souladu s pravidly.

Vytisknout

Diskuze: FIA otestovala přední část podlahy Red Bullu zahřátím na 300 °C. Výsledek? Neohýbá se

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 01.11.2013 10:35 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 71 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Domenicali: Varovný budíček pro Ferrari zazvonil v sezóně dvakrát

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud