Už v roce 2012 jsme mohli vidět, jak se zastávky v boxech zlepšují a zrychlují. Zdokonalené zvedáky i semaforové systémy doprovázené bezchybnou lidskou prací. Loni zdolal rekord McLaren, který na Hockenheimu Jensona Buttona přezul za 2,31s.
Letos bylo v boxové uličce ještě víc živo. Nejprve rekord v Malajsii zdolal Red Bull, když Marka Webbera odbavil za 2,05s. A potom se Ferrari podařilo zdolat hranici 2 sekund. V Japonsku byl Fernandu Alonsovi od zastavení po rozsvícení zeleného světla naměřen čas 1,95s. Poslední slovo měl však opět Red Bull. V Austinu Mark Webber u mechaniků při výměně kol strávil 1,923s.
Při zastávce je pochopitelně klíčová koordinace mechaniků a jejich rychlost, avšak i pilot musí být přesný a správně pracovat s pedály či řadící pákou, aby byl ihned připraven vystartovat.
Mechanikům však nejde pouze o jednu rychlou zastávku, ale především o vyrovnané a rychlé výkony při přezouvání gum. Loni bylo týmem s nejlepším průměrným časem zastávek v boxech Ferrari. Letos se to Maranellským podařilo znovu a podruhé tak vyhráli cenu za nejstabilnější zastáky v boxech udělovaných tv Sky Sports.
"Je to potěšující. Odměňuje to práci, kterou jsme odvedli a to nejen co se výkonu týče, ale ukazuje to, že jsme schopni to opakovat, což je ještě důležitější. Neznamená to nic, pokud máte zastávku pod dvě sekundy a potom uděláte dalších deset za více než tři," upozorňuje šéf traťového provozu Ferrari, Diego Ioverno.
Na chyby není čas (foto: Scuderia Ferrari)
"Zbytek týmu si také zaslouží uznání, protože za tím vším je spousta práce a snaha zlepšit vybavení, materiály či design jednotlivých částí auta, které jsou do výměny kol zapojeny," uvedl na oficiálních stránkách Ferrari.
Z devadesáti zastávek v boxech trvalo Ferrari pouze jedenáct více než tři sekundy. Pět z nich se odehrálo za neobvyklých podmínek - například poškozené DRS Fernanda Alonsa v Bahrajnu, defekt pneumatiky Felipeho Massy v Bahrajnu a Velké Británii apod.
"Za hranici skvělého a obyčejného pit stopu se dá považovat čas 2,5s. Ferrari tento čas překonalo 53x v sezoně. Průměrný čas obou pilotů byl téměř stejný: Alonso - 2,44s než se rozsvítí zelená a 2,75s k rozjezdu vozu. Massa: 2,49s a 2,76s." Tajemstvím je podle Ioverna především spousta procvičování.