Proč Magnussen v závěru nemohl předjet Ricciarda a jak moc musel šetřit palivo?

Petr Hlawiczka, 17. března 2014, 06:30 Google+

Pilot McLarenu Kevin Magnussen v neděli prožil hvězdný debut. Hovoří o tom, jaká byla Velká cena Austrálie z jeho pohledu, jak moc musel šetřit palivo a proč v závěru nedokázal předjet Daniela Ricciarda s Red Bullem.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 18.03. 14:32) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

McLaren v Austrálii získal více, než původně očekával: Kevin Magnussen dojel na třetím místě, Jenson Button na čtvrtém. Po diskvalifikaci Ricciarda za překračování limitu průtoku paliva (více zde) se ale oba dodatečně posunuli na pódium.

"Auto bylo mnohem lepší, než kdykoliv předtím. Musíme pokračovat v jeho zlepšování. V závodě jsem měl přesně to, co jsem potřeboval," pochvaloval si Magnussen, jenž hned ve svém prvním závodě v F1 získal 18 bodů a se svým týmem vede šampionát - debut jako ze snu.

"Nico mi říkal: 'Kámo, jsi třetí!' Nemůžu tomu uvěřit. Není to vítězství, ale vnímám to tak, protože tým vychází z loňské těžké sezóny a opravdu se chtěli vrátit zpět a během zimy tak tvrdě pracovali - a navíc s nováčkem, který neměl zkušenosti.

Jsem si jistý, že to pro ně bylo těžké, ale odvedli tak dobrou práci, zařídili, abych se opravdu cítil jako doma, abych byl se vším spokojený. Jo, těžko bych si mohl přát více," pokračuje mladý Dán, jehož otec Jan v neděli v Austrálii chyběl, protože závodil na opačném konci světa.

mclaren
Radost McLarenu po dojezdu do cíle Velké ceny Austrálie (foto: McLaren Mercedes)

Start se mu ale moc nepovedl, svůj vůz rozvlnil a málem nad ním ztratil v důsledku vysokého krouticího momentu kontrolu. "Jo, bylo to hodně děsivé. Byl to okamžik, kdy jsem o to málem přišel. Příliš rychle jsem šlápl na plyn, auto se pohnulo vlevo, ale naštěstí jsem tu situaci přežil. Pak už to bylo fajn."

Kevin v závěru stahoval dokonce druhého Ricciarda, ale k předjetí nedošlo a Red Bull mu zase poodjel. Čím to? "Myslím, že jsme s Danem měli hodně podobnou rychlost, s motorem můžete ale dělat některé věci, vyzkoušet to a po několik kol na to zatlačit. Pak ale musíte ubrat, protože musíte opět sbírat energii.

A také šetříte palivo, na několik kol přestanete a pak znovu začnete, musíte více dohánět. Myslím, že to je zvenčí důležité, protože to vytváří příležitosti pro předjetí, ale zkrátka to nestačilo. Neměl jsem dostatek rychlosti na to, abych se před Dana dostal."

Se svým McLarenem v průběhu Velké ceny neměl problémy. "Ne, s vozem jsme nezažívali žádné potíže. Opravdu jsme nevěděli, co očekávat, ale naštěstí se neobjevilo opravdu nic, co bychom nemohli zvládnout, takže týmu a Mercedesu k poskytnutí tak spolehlivé pohonné jednotky gratuluji. V prvním roce to je celkem působivé."

magnussen
Kevin Magnussen ve svém prvním závodě v F1 předvedl výborný výkon, cílem projel jako třetí
(foto: McLaren Mercedes)

A jak vážné měl starosti se spotřebou paliva? "Žádné. Možná jsem na začátku ušetřil až moc, což nakonec bylo v pořádku, protože jsem mohl Daniela dostat ke konci trochu pod tlak a nemusel jsem palivem tolik šetřit, což bylo dobré. Určitě se o tom naučím ještě více a sžiju se s tím. Se spotřebou jsme se opravdu netrápili, nebyl to tak velký problém, jak jsem si myslel, ale na předjetí Daniela mi ten poslední kousek chyběl."

McLaren mu v jednu chvíli hlásil, že bude o pozici bojovat se svým týmovým kolegou Jensonem Buttonem. K tomu ale nedošlo. "Podíval jsem se do zrcátka a neviděl jsem ho. Pak jsem si pomyslel, že se raději budu soustředit na souboj s Danielem. A zkoušel jsem to. Auto bylo jednoduše fantastické, a kdybych mohl mít jedno přání, znělo by: pokračujme takto navždy!"

Vytisknout

Diskuze: Proč Magnussen v závěru nemohl předjet Ricciarda a jak moc musel šetřit palivo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 18.03.2014 14:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault přiznává, že zaostal za svými očekáváními, Red Bull v odvolání podpoří

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud