Překvapivý návrat Koreje do kalendáře: finta na pohonné jednotky? Co je v pozadí?

Petr Hlawiczka, 4. prosince 2014, 15:40 Google+

Po zasedání Světové rady motorsportu byl zveřejněn kalendář závodů pro rok 2015, který překvapivě obsahuje 21 podniků. Je návrat Velké ceny Koreje pouze fingovaný, aby týmům pomohl s přísnými pravidly pro pohonné jednotky?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 13.12. 11:04) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Velká cena Koreje sice na soupisce figuruje, stále je však u ní poznámka, že má být teprve potvrzena. Letos se v Jeongamu nezávodilo, protože Ecclestone požadoval příliš mnoho peněz a vláda již nechtěla financovat ztrátový podnik daleko od Soulu. Zařazení zpět do kalendáře překvapilo i tamější pořadatele.

Tento podnik je navíc plánován na podivný termín - týden před Velkou cenou Španělska v Evropě, což by pro týmy, které jsou proti rozšiřování kalendáře nad 20 závodů, bylo logisticky velmi náročné.

Ihned to pochopitelně vyvolalo skeptické reakce a lidé z týmu poukazovali na pravidla motory jako na skutečný důvod "návratu," který by od Bernieho Ecclestona vyžadoval řešení smluvních problémů s týmy.

Článek 28.4 sportovních pravidel totiž říká, že "žádný pilot nesmí během sezóny využít více než čtyři pohonné jednotky," tj. o jednu méně než letos, s tím, že "toto číslo bude zvýšeno na pět, pokud počet podniků v šampionátu dle původního plánu překročí 20."

Korea se v původním plánu včera objevila, čímž by se tato podmínka pravidel splnila a každý pilot by mohl i v příští sezóně využít 5 pohonných jednotek. Zatímco změny regulí by v tuto pozdní dobu vyžadovaly jednomyslný souhlas všech (a týmy se nedokážou shodnout již na ničem), kalendář se dá upravit jednoduše.

mercedes
Souhlasil by na poslední chvíli Mercedes s požadavkem Ferrari a Renaultu na ponechání současného limitu pěti motorů na jezdce? (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Podle nejmenovaného člena týmu to je celé o motorech: kalendář nazval "elegantním způsobem, jak se vyhnout vyjednávání." Původní pravidla pro rok 2015 zpřísňující využívání hybridních pohonných jednotek byla představena již před rokem, jejich výrobce se však s jejich spolehlivostí hodně trápili.

V pozadí Renault a Ferrari velmi usilují o stažení náskoku Mercedesu, proto chtěli, aby se počet pohonných jednotek přidělovaných pilotům nesnižoval - ostatně tuto záležitost také přednesli minulý týden při zasedání strategické skupiny. Pokud by se Hondě při jejím návratu příliš nedařilo, od vedení F1 by se očekávala určitá podpora, aby to neodradilo od vstupu případné další automobilky.

Na závěr pouze dodám, že loňský návrh obsahoval dokonce 22 závodů pro letošní sezónu: Korea, New Jersey a Mexiku z něj nakonec v prosinci vypadli. Tehda obsahoval dokonce pasáž 3 závodů během 3 týdnů (Monako - Jen Jersey - Kanada).

Vytisknout

Diskuze: Překvapivý návrat Koreje do kalendáře: finta na pohonné jednotky? Co je v pozadí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 13.12.2014 11:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Coulthard radí McLarenu: Nechte si Buttona. Rozhodnout by se mělo už dnes

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud