Jak si šéf Ferrari Arrivabene představuje revoluci v F1

iM2, 23. ledna 2015, 21:32 Google+

Nový týmový šéf Ferrari, Maurizio Arrivabene, věří, že plánovaná změna pravidel na rok 2017 musí být revolucí, pokud sport nemá přijít o další fanoušky.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 24.01. 16:58) Napište svůj názor
Arrivabene, Maurizio

Arrivabene, Maurizio | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V reakci na včerejší vyjádření Nikiho Laudy, že by monoposty Formule 1 měly mít přes 1000 koní, dnes Arrivabene řekl, že také podporuje dramatickou změnu v pravidlech. "Četl jsem, co náš kamarád Niki musel říci: On je špička ve třídě, zatímco já sedím o čtyři řady dále," říká Maurizio Arrivabene pro oficiální stránky týmu. 

"Sdílím Nikiho pohled, že Formule 1 musí být velkolepější a věřím, že hrozba ztráty fanoušků se už žel naplňuje." Techničtí šéfové týmů F1 tento týden pokračují v jejich debatách o tom, jak pro rok 2017 nejlépe docílit zvýšení výkonů nad 1000 koní. Týmový šéfové by měli mít jednání na toto téma zkraje příštího měsíce. Arrivabene věří, že velká revize pravidel je potřebná k tomu, aby si sport opět získal na popularitě.

"V roce 2017 bych také rád viděl auta, která by vítězila u fanoušků, auta, ke kterým by se mohli dostat blíže a která by byla esteticky přitažlivější a možná se zvukem, který by zježil vaše chlupy. Asi takový, jaký dělá heavy metalová kapela. Tak to bylo v době, kdy Niki závodil a já byl nadšený fanušek svírající můj lístek 'general admission' [lístek opravňující diváka k obecnému vstupu na okruh mimo tribuny]. Nicméně si myslím, že jednoduchá evoluce by nebyla dostatečná.

Místo toho je voláno po opravdové revoluci se významnými a radikálními změnami. Myslím tím vyšší výkony a rychlosti, které by ale nemusely zahrnovat větší spotřebu paliva, ale určitě se musí snížit náklady u těch komponent, které širokou veřejnost nezajímají." Arrivabene také dodal, že F1 by měla udělat více pro to, aby se přiblížila k fanouškům, to by mohlo znamenat tiskové konference mimo paddock. 


Maurizio s bývalým jezdcem Ferrari, Fernandem Alonsem
(foto: Scuderia Ferrari)

"Být blíže lidem vlastně zahrnuje přesení F1 k lidem, například čtvrteční tiskové konference jezdců a prezentace týmů, které stejně nejsou o závodním víkendu, by mohly být mimo okruh ve veřejných prostorách. Města hostící velké ceny by mohla poskytovat stadiony pro prezentaci jezdců a aut v řádně vedených show. 

Je na nás, abychom poskytli něco lepšího a abychom dodali nový formát F1 co možná nejdříve. Jaká je pravděpodobnost, že to uděláme? Vím, že to nebude běžný proud věcí, ale globální výzkum na internetu a v televizních společnostech by nám mohl dát reálný obrázek toho, co lidé chtějí. Vlastně i v oblasti sportu, kterým zábava je, bychom měli následovat trend, který je tažen poptávkou."

Vytisknout

Diskuze: Jak si šéf Ferrari Arrivabene představuje revoluci v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 24.01.2015 16:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motory

Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud