McLaren: Úzké bočnice neměly žádný dopad na motor

Petr Hlawiczka, 4. ledna 2016, 06:20 Google+

Rozhodnutí McLarenu zvolit agresivní přístup ke konstrukci bočnic vozu MP4-30 bylo podle závodního ředitele Erica Boulliera správné i přes obtíže, kterým tým následně čelil s pohonnou jednotkou Hondy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jenson Button s McLarenem MP4-30 v Brazílii

Jenson Button s McLarenem MP4-30 v Brazílii | foto: McLaren

Sdílejte článek

Na otázku, zda velmi úzké bočnice "nulové velikosti" nebyly pro stáj z Wokingu příliš brzy moc velkým soustem, Boullier odpovídá: "Uvidíme. Nezapomínejte, že během sezóny jsme [na motoru] nemohli měnit všechno, co jsme chtěli."

"Jeden ze základních prvků zahrnoval rekuperaci [energie] z motoru neposkytoval to, co se čekalo, a to nás hodně poškodilo, protože to stálo během závodu sekundy na kolo. Ale v principu - pokud chcete porazit Mercedes, musíte něco udělat lépe.

Proto jsme se rozhodli jít jinou cestou ve způsobu, který jsme zvolili v konstrukci a při práci. Byl příliš ambiciózní? Myslím, že na odpověď je příliš brzy. Musíme si počkat," cituje Motorsport.com závodního ředitele McLarenu.

Tvrdí ale, že touha McLarenu po úzkých bočnicích v zadní části vozu nevedla Hondu k žádným kompromisům při konstrukci své pohonné jednotky: "Nikdy to na motor nemělo dopad. Řekli jsme jim, že chceme to nejužší možné auto. Ale nikdy jsme je nenutili do žádný rozměrů."

img-responsive

Honda podle Boulliera žádné kompromisy při návrhu své pohonné jednotky dělat nemusela | foto: Honda Racing F1

Ačkoliv občas docházelo mezi oběma stranami k napětí, potíže přispěly k posílení jejich vztahů: "Možná v bolestech budujete s partnerem silnější vztah. S Hondou ho máme mnohem vyspělejší. Pozitivní je i to, že Honda chápe závazek, který je zapotřebí k vítězství jednoho dne. Trochu upravili úroveň svých zdrojů, což je dobré, takže z toho vyplývají určitá pozitiva."

"Pokud jde o samotnou společnost McLaren, dali jsme se dohromady a ve způsobu, jakým fungujeme, jsme změnili to, co bylo třeba. Pokud se podíváte na výkonnost během sezóny, dostihli jsme ty nejlepší. Dostihli jsme je za omezených pravidel, takže z toho vyplývají v určitém směru pozitiva.

Museli jsme ale společně vytrpět bolest a vyjdeme z té bídy jako mnohem silnější a mnohem efektivnější jako jeden tým," dodává Boullier, jehož McLaren skončil v loňské sezóně s pouhými 27 body až na devátém místě v šampionátu konstruktérů.

Vytisknout

Diskuze: McLaren: Úzké bočnice neměly žádný dopad na motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen a Carlos Sainz v Abú Zabí

Tost: Verstappen a Sainz budou dobří jako Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud