Pirelli brání svůj požadavek na monitorování vyšších tlaků pneumatik

Petr Hlawiczka, 8. června 2016, 06:30 Google+

Pirelli tvrdí, že šetření týkající se práce s tlaky pneumatik vede k mnohem přehlednější situaci, byť si na něj mnohé F1 týmy stěžují.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli

Pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Kvůli podezření na to, že některé stáje používají triky, jež jim umožňují obcházet kontrolu vyšších startovních tlaků a během jízdy je snížit, je Mezinárodní automobilová federace požádala, aby od Velké ceny Monaka zaznamenávaly veškerá data týkající se pneumatik. Ta jsou posílána přes standardní CAN (řídicí síť) kabel k analýze na standardní datový záznamník FIA.

Týmy však nesou nelibě omezení v podobě letošních vyšších startovních tlaků a jejich monitoringu. "Je to zklamání, že musíme mít něco takového. Jsem si jistý tím, že bychom se všichni rádi vrátili k volnějším tlakům pneumatik, které více odpovídaly způsobu, jak dostat z pneumatik maximální výkonnost, abychom nemuseli tím vším procházet," stěžuje si například technický ředitel Renaultu Bob Bell.

img-responsive

Pirelli si prostřednictvím FIA od Monaka vynutilo ještě větší kontrolu tlaků pneumatik a odklonu kol | foto: Renault Sport F1

Ředitel Pirelli Marco Tronchetti Provera však tvrdí, že rozšíření monitoringu vyšších tlaků pneumatik je pro Formuli 1 užitečné: "Stanovujeme limity. Pokud jsou limity respektovány, pak je na týmech, aby si hráli svou hru způsobem, jakým chtějí."

"To, co jsme v poslední době dosáhli, je přidání transparentnosti v tlacích a odklonu kol také během závodu, protože situace se neustále mění. To přispívá k většímu bezpečí všech. Poskytujeme rozpětí. V rámci tohoto rozpětí mohou všichni upravovat své vozy dle libosti. To je naše povinnost, ale pro její plnění potřebujeme řádné informace," vysvětluje zástupce Pirelli.

"Myslím si, že se to hodně zlepšilo. Vždy ale můžete odvádět lepší práci. Musíme pokračovat v analýze toho, co můžeme společně udělat. Domnívám se však, že s FIA a FOM dochází ke správné spolupráci, proto jsme nyní spokojení," dodává Provera.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli brání svůj požadavek na monitorování vyšších tlaků pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v Monaku

Ferrari v Kanadě nasadí nový motor, palivo i zavěšení. Jak jsou na tom s žetony?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud