Grosjean tušil, že se letos bude Renault hodně trápit

Petr Hlawiczka, 12. září 2016, 06:30 Google+

Romain Grosjean přiznává, že jeho odchod z Renaultu k Haasu byl motivován příznaky toho, že se tým bude v letošní sezóně hodně trápit - letos zatím nasbíral jen 6 bodů, zatímco Francouz jich s novým americkým týmem vybojoval už 28.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean s Haasem v Monze

Romain Grosjean s Haasem v Monze | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Francouzský pilot uvádí, že jeho odchod k Haasu nebyl ani tak motivován šanci na získání sedačky u Ferrari, jako spíše příznaky dalšího poklesu formy stáje z Enstone.

"Cítil jsem, že Renault bude zažívat takový rok, jaký zažívá, a že by to bylo velmi těžké. Na druhé straně do Formule 1 vstupoval americký tým a já jsem si myslel, že pokud bych tam mohl být a pomohl mu stát se úspěšným, tak to bude ve Spojených státech ohromné," popisuje Grosjean.

"Bylo to více než si myslet, že 'když odejdu k Haasu, tak budu moci přejít k Ferrari, protože mají motor Ferrari.' Ferrari si vybere jezdce, který jim vyhovuje nejlépe - nezáleží na tom, zda by přišel z Haasu či odjinud. To nejlepší, co tedy můžete udělat, je neustále odvádět dobrou práci. Ukázat, že jste konzistentní, snažit se zrychlit auto a být vždy připraven, když vás potřebují," pokračuje francouzský pilot.

img-responsive

Romain Grosjean chtěl psát historii s novým americkým týmem | foto: Haas F1 Team

Přiznává ale, že byl trochu zklamaný, když se dozvěděl, že se Ferrari rozhodlo prodloužit smlouvu s Räikkönenem: "Ano, protože jednoho dne chcete přejít k Ferrari. Na druhé straně jsem si ale pomyslel: 'No, víš ty co, máš šanci vyzkoušet nový Haas.' Byl jsem prvním jezdcem, který pro tým získal body, a mohl jsem být tím prvním, kdo se za tým postaví na pódium a možná vyhraje závod."

Grosjean si uvědomuje, že mu Haas v nejbližší době neumožní naplnit jeho cíl: stát se mistrem světa, je ale ochoten být trpělivý. "Když jsem podepsal, ta jsem věděl, že půjde o velkou příležitost mé kariéry, mého života - a já tam jsem velmi spokojený."

img-responsive

Romain stále touží po titulu | foto: Haas F1 Team

"Samozřejmě, že chci být mistrem světa, proto závodím. Vyhrál jsem zatím každou sérii. Nechci skončit svou kariéru a pomyslet si: 'Ou, tohle mi uniklo,' jenže k tomu potřebujete tým s autem, které by mělo na titul. Takže ano, jednoho dne bych toho chtěl dosáhnout, nejsem ale ve spěchu.

Je mi 30 a rozhodnutí Ferrari dává smysl, protože chtějí při změnách pravidel [pro rok 2017] zachovat kontinuitu. Cítím se dobře. Od prvního dne jsem se cítil vítaný. Cítím, že v týmu můžu hrát velkou roli, získávat více zkušeností a užívat si další dobré časy," dodává Grosjean.

Vytisknout

Diskuze: Grosjean tušil, že se letos bude Renault hodně trápit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez v závodě na Monze

Co podle Péreze pomáhá Force Indii k lepším výkonům?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud