ANALÝZA SEKTORŮ: Rekord Hamiltona, překvapující McLaren a nadvláda Mercedesů na rovinkách

Petr Hlawiczka, 30. září 2017, 14:35 Aktualizováno 30.9.2017, 18:20 Google+

SEPANG - ANALÝZA SEKTORŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ; Co bližšího můžeme vyvodit o výkonnosti jednotlivých týmů a pilotů z nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí, které dosahovali v kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie? A jaké strategie v ní můžeme očekávat?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 30.09. 20:55) Napište svůj názor
Lewis Hamilton překonal v Malajsii rekord a vyhrál další kvalifikaci

Lewis Hamilton překonal v Malajsii rekord a vyhrál další kvalifikaci | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Nejprve se pojďme podívat na to, jak vypadá okruh v Malajsii. První sektor končí 151 metrů před zatáčkou č. 4 - v něm je důležitý zejména mechanický přítlak a trakce ve velmi pomalých úvodních zatáčkách.

Druhý sektor je náročný z pohledu aerodynamiky - zejména velmi rychlá kombinace páté a šesté zatáčky, stejně jako následující sedmá a osmá, jež se projíždějí jako jedna zatáčka. Devátá je opět pomalá, zde je důležitá stabilita při brzdění. Prostřední úsek končí 80 metrů za ní.

Čidlo měření maximální rychlosti (speed trap) se nachází na předposlední, velmi dlouhé rovince, 207 m před patnáctou zatáčkou, na níž se nachází také první DRS zóna, ta druhá za pomalou poslední zatáčkou, která má letos negativní sklon. Třetí sektor končí přibližně v třetině poslední rovinky, na jejímž konci dosahují ještě vyšších rychlostí než na předchozí rovince.

Mapa okruhu v malajském Sepangu

Mapa okruhu v malajském Sepangu | zdroj: Formula1.com

Hamilton si vyjel sovu 70. pole-position kariéry a překonal rekord okruhu v Sepangu, kde se zítra bude závodit naposledy, o 2,774 sekundy - 1:30,076 min (viz video). Nejrychlejší časy dosáhl v 1. a zejména v 3. sektoru, kde si vyjel rozhodující výhodu.

Bottas, jenž měl na svém voze novější aerodynamický balík, zaostal za očekáváními, když na svého týmového kolegu ztratil 0,682 s. Tento velký deficit bezprostředně po kvalifikaci nedokázal vysvětlit. "Kdybych mohl jet kvalifikaci znovu, tak bych šel určitě do toho druhého balíku. Samozřejmě musíme teď všechno znovu prohlédnout, abychom viděli ty rozdíly. Ztráta v Q3 je samozřejmě obrovská," znal Fin, který se chce pokusit dostat na bednu.

Srovnání relativní výkonnosti týmu v Sepangu a rozdíly proti předchozí kvalifikaci v Singapuru

Srovnání relativní výkonnosti týmu v Sepangu a rozdíly proti předchozí kvalifikaci v Singapuru | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Räikkönen si připsal rekordní prostřední sektor a poskládal dohromady ideální kolo, což se v Q3 povedlo už jen Oconovi a Alonsovi. Díky tomu bude startovat s Hamiltonem z první řady a bude se mu snažit závod co nejvíce znepříjemnit - ideálně hned předjetím na startu, aby pomohl svému týmovému kolegovi.

Nešťastnému Vettelovi selhala technika a po změně motoru nezajel v kvalifikaci ani jedno měřené kolo, proto bude začínat z posledního místa. Dle simulací Ferrari by to mohl v závodě dotáhnout na 5. příčku.

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Velkou cenu Malajsie 2017

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Velkou cenu Malajsie 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Překvapení byl postup obou McLarenů do poslední části kvalifikace i výborný výkon Vandoornea, jenž se starším aerodynamickým balíkem o 0,122 s předčil Hülkenberga, Péreze na Force Indii bojujícího s nevolností žaludku i Alonsa - zlepšilo se šasi i motor Hondy v kvalifikačním režimu, byť podle Fernanda dnes novinky na jeho autě nefungovaly.

Udržet sedmou a desátou pozici však bude v závodě velmi náročné, kvůli žíznivosti japonského agregátu budou piloti muset zvolnit své tempo, nebude-li pršet.

Kvality vozu MCL32 jsou patrné například z rychlostí v zatáčce č. 10 (konec 2. sektoru), kde Alonso předčil všechny soupeře včetně Mercedesu, Ferrari či Red Bullu (- 5,2 km/h). Stroll s Williamsem poháněným Mercedesem byl na rovinkách 2. nejrychlejší, ale v tomto místě za Španělem zaostal o masivních 11,6 km/h.

Maximální rychlosti dosažené v kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie (v km/h)

Maximální rychlosti dosažené v kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovinkách dominovaly monoposty s motorem Mercedes - všech šest jich najdeme v první sedmičce. Hamilton dosáhl 327,1 km/h, těsně za ním figuruje již zmíněný Stroll s Williamsem, jenž propadá v oblasti aerodynamiky.

Räikkönen poháněný Ferrari bylo 3,3 km/h pomalejší, Hülkenberg s Renaultem ztrácel 6,4 km/h a Vandoorne s Hondou už 13,8 km/h (Alonso dokonce 15,8 km/h), což je velký rozdíl.

Pneumatiky a strategie
Teploty dráhy přesahovaly 40 °C, rozdíl mezi super-měkkou a měkkou směsí dosahoval 0,8 sekundy na kolo. Z Q1 postoupili jezdci Mercedesu, Räikkönen a Verstappen na měkkých pneumatikách, jednu sadu super-měkkých dokázali ušetřit jen Kimi a Max (využili celkem tři).

Počty sad pneumatik, které pilotům zbývají pro závod

Počty sad pneumatik, které pilotům zbývají pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Oba druhy pneumatik zvládají dobře vyšší nároky a rychlosti nových vozů, proto můžeme očekávat, že se týmy zítra odhodlají pouze k jednozastávkové strategii.

Pokud se oteplí, pak pro ně bude zajímavější dvouzastávková strategie. Podle meteorologů ale může i zapršet a Velká cena Malajsie tradičně patří k těm nejtěžším závodům pro jakékoliv předpovědi.

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Rekord Hamiltona, překvapující McLaren a nadvláda Mercedesů na rovinkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 30.09.2017 20:55 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v Malajsii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Měli jsme na pole postion, je to škoda, řekl Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud