Cílem bude odstranit "hrozné víkendy", zamýšlí se nad budoucností Haasu Magnussen

Robert RoBertino Pavelka, 23. listopadu 2017, 15:30 Google+

Tým Haas může pomalu hodnotit druhou sezónu, o které se říká, že je svým způsobem nejkritičtější. Nováčkovský elán pominul, nastala běžná rutina a ta může někdy vyústit v nemilé závěry. Jak se se vším popasoval Kevin Magnussen?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.11. 23:10) Napište svůj názor
Kevin Magnussen vyzdvihuje přístup Haasu k závodění

Kevin Magnussen vyzdvihuje přístup Haasu k závodění | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Už jsme měli možnost si přečíst hodnocení druhého pilota Haasu, Romaina Grosjeana (více zde) a také malé zamyšlení Kevina Magnussena nad jeho rolí "zlého muže". Dánský pilot se domnívá, že v existenci Haasu bude nyní mnohem víc než nějaký výkonnostní skok důležitější zlepšit vyváženost, která by měla týmu v roce 2018 dopomoci k pokroku.

"Prožíváme takové období vzestupů a pádů. V některých závodech jsme po stránce výkonu byli velmi dobří, v jiných jsem zase hodně zaostali za očekáváním. Takže v příštím roce se musíme zaměřit na větší rovnováhu. Nebude až tak nutné se snažit pravidelně vyrovnávat naše nejlepší výkony, ty jsou samy o sobě vysoké, spíš je třeba tu dolní hranici posunout nahoru, abychom neprožívali hrozné víkendy," nastínil strategii týmu pro příští rok pětadvacetiletý Dán.

img-responsive

Táhneme všichni za jeden provaz, oceňuje přístup Haasu Magnussen | foto: Haas F1 Team

Na otázku, kde vidí hlavní nedostatek rodák z Roskilde naznačil, že rozdíly mezi jednotlivými Grand Prix mohou pramenit z faktu, že Haas nedisponuje tak početným zástupem zaměstnanců, na rozdíl od bohatších týmů, kteří si je mohou dovolit zaplatit. A rovněž má jasno, kde je hlavní slabina Haasu.

"Týká se to obecného porozumění našeho auta, které nemusí být zcela dostatečné. A pak to jsou pneumatiky, nemáme na ně v týmu žádného specialistu. Je tu mnoho osobností s velkými zkušenostmi, ale jejich odbornost se netýká pneumatik, jsou to inženýři, motoráři a experti přes aerodynamiku. Bude proto potřeba získat někoho, kdo pneumatikám rozumí, pak se také zlepší naše vnímání aerodynamiky, mapování motoru a korelace," pokračuje Magnussen.

img-responsive

Pro Haas je potěšitelné, že letos bodují oba piloti | foto: Haas F1 Team

Aby to však nevypadalo, že si lidé od Haasu jenom stěžují - Kevin je přesvědčen, že existují oblasti, ve kterých je existence malého týmu určitou výhodou, zejména co se týče rychlejší schopnosti reagovat na vzniklé změny, navíc nebývá zatahován do vysloveně politických událostí.

"Ve srovnání s týmy, za které jsem dříve jezdil, máme nějaké nedostatky, ale naproti tomu jsou místa, kde jsme silnější. Ve skutečnosti je v týmu hodně efektivity, všichni jsou semknutí dohromady, zatímco ve velkých týmech existují různá oddělení, velmi rychle rostoucí. Ty se pak občas obtížně shodují a hledají společný směr, protože jedna skupina něco chce a to nemusí zcela vyhovovat jiné. Aerodynamici se vždy nemusejí shodnout s těmi, kteří mají na starosti dynamické jízdní vlastnosti auta, což se v případě, že máte hodně velký tým, může stát značným problémem. Proto si myslím, že není dobré mít síly, které převažují nad výzvami. U nás je to tak, že máme možná malou sílu, ale jsme tým, ve kterém pracují všichni společně," dodává Magnussen.

Vytisknout

Diskuze: Cílem bude odstranit "hrozné víkendy", zamýšlí se nad budoucností Haasu Magnussen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.11.2017 23:10 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Původní "rodinka" směsí se pro rok 2018 rozroste

Pirelli v roce 2018 přidá další 2 směsi: hyper-měkkou a super-tvrdou + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud