Brawn by se chtěl umělého DRS zbavit, brzy se toho ale nedočkáme. Proč?

Petr Hlawiczka, 16. února 2018, 06:30 Google+

Formule 1 se podle svého sportovního ředitele Ross Brawna nezbaví systému pro snižování přítlaku (DRS), dokud nenajde jiný způsob, který by pomohl předjíždění.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.02. 13:55) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen s aktivovaným DRS na rovince v Brazílii

Kimi Räikkönen s aktivovaným DRS na rovince v Brazílii | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Podle něj se s DRS budeme ještě nějakou dobu pravidelně setkávat: "Doufám, že když přijdeme na to, jak by se auta v budoucnu měla vyvíjet, pak se ho budeme moci zbavit. Ale v brzké době k tomu podle mě nedojde. Kvůli vlastnostem současných vozů jde o nezbytnou pomocnou záplatu."

Se svým týmem již studuje, jak by šlo zlepšit kvalitu závodění díky těsnější jízdě monopostů za sebou. Chce přitom nalézt způsob, jak zvýšit počet předjíždění, aniž by bylo zapotřebí umělých pomůcek jako DRS.

"Je to naším cílem. A na rozdíl od DRS nepůjde o přepínač, který během noci zapneme. Půjde o evoluci vozů. Každý krok, který uděláme, k tomu musí směřovat," vysvětluje Brawn pro Business Life svůj záměr.

img-responsive

Brawn by se rád umělého DRS zbavil, v blízké budoucnosti k tomu ale nedojde | foto: Pirelli

"Jinými slovy vytváříme model, který vám umožní zjistit, jestli se schopnost vozů závodit s nasazením nových věcí zlepší či zhorší. Ten model nebude pouhým aerodynamickým modelem - bude zahrnovat vlastnosti pneumatik, motoru a dalších faktorů vozu, když do něj vložíme různé prvky.

Má nám pomoci pochopit, zda to, co děláme, závodění zlepší či zhorší. A to je něco, co nám scházelo. Využívali jsme naši intuici, což současné složitosti aut není dostatečně dobré," pokračuje šéf F1.

img-responsive

Počet předjížděcích manévrů loni klesl | foto: Red Bull Content Pool

Podle Pirelli loni došlo k poklesu předjížděcích manévrů o polovinu, což souvisí se aerodynamickými změnami a navýšením přítlaku u monopostů. Odrazilo se to v rychlejších časech na kolo, které si přáli fanoušci, Brawn by ale byl spokojený s nižšími rychlostmi, pokud by to vedle k lepšímu závodění.

"Rychlost aut je důležité - tohle jsou ta nejrychlejší závodní auta na světě a fanoušci chtějí vnímat, že je Formule 1 na špici. Ale pokud bych zítra mohl ztratit pět mil za hodinu v maximální rychlosti kvůli lepšímu závodění, pak bych to udělal," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Brawn by se chtěl umělého DRS zbavit, brzy se toho ale nedočkáme. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.02.2018 13:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Neoficiální grafický návrh nového vozu stáje Alfa Romeo Sauber F1

FIA chystá novou, tenčí verzi ochrany kokpitu Halo. Má IndyCar lepší řešení? +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud