GFG Sibylla: Šílenější způsob nastupování už nejspíš nikdo nevymyslí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. března 2018, 10:23 Aktualizováno 8.3.2018, 11:40 Google+

Designérské studio GFG Style, ve spolupráci s Envision Energy, představilo na ženevském autosalonu koncept rychlého ale šetrného sedanu, za jehož designem stojí Giorgetto & Fabrizio Giugiaro. Na první pohled zajímavý design však nejvíce zaujme až v momentě, kdy uvidíte jeho otevřené dveře.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept GFG Sibylla

Koncept GFG Sibylla | foto: GFG Style

Sdílejte článek

Koncept dlouhý přes pět metrů a vysoký 1.48 metru nabízí elektrický pohon,prostornou kabinu, futuristický kokpit s displejem napří palubní deskou, volant připomínající knipl dopravního letadla nebo prosklenou střechu, která přišla o A-sloupek. A tím se dostáváme i k poněkud kontroverznímu, ovšem v praxi velice snadnému nastupování.

Zatím co dveře, respektive jejich plechová část karoserie, se otevírají klasicky do strany po směru jízdy, jejich horní (prosklená) část se pro první i druhou řadu sedadel otvírá pokaždé jinak. Zatím co v zadní části se prosklená část střechy vyklápí nahoru, při nastupování na přední sedadla se celá přední prosklená část kokpitu posunuje o 750 milimetrů vpřed. Po nastoupení a zavření dveří se pak opět zasune automaticky nazpět. Pokud si ale budete chtít stáhnout okénko, pravděpodobně budete mít smůlu.

I bez této zvláštnosti je však design konceptu Sibylla velice působivým. Kromě výše zmíněné absence A-sloupků lze vypíchnout i stylová 22-palcová kola v podbězích, ostře řezané horizontální světlomety, výrazné nasávací otvory a také zvláštně tvarovaný spoiler ve spodní části nárazníku, který se skládá ze tří částí.

Další zajímavostí je přední interaktivní maska, která přidává nejen na bezpečnosti, ale i na komfortu. Během jízdy totiž dokáže zobrazovat například brzdové světlo, takže chodci u chodníku mají jistotu, že o nich víte a před přechodem brzdíte. Z komfortních vlastností pak potěší například zobrazování stavu nabíjení.

Uvnitř vozu se nachází několik displejů, které pohání platforma Envision EnOS. Díky tomu může mít kompletní čtyřčlenná posádka vozu dokonalý přehled o venkovním počasí, stavu dopravy, nejbližších nabíjecích stanicích, atd.

Velkému zájmu pohledů neunikl volant, který byl skutečně inspirován kniply z dopravních letadel. V jeho vrchní části se pak nachází malé touchpady, které jsou přesné na úrovni palců. Řidič tak může pohodlně ovládat multimediální systém, aniž by musel spustit oči ze silnice či ruce z volantu. Interiér je čalouněn kůží Poltrona Frau a zadní sedačky jsou dokonce vybaveny speciálními senzory, které dokáží sledovat zdravotní stav cestujících, tedy například jejich tlak nebo srdeční tep.

zdroj: youtube.com

Co se technických parametrů týče, Sibylla ukrývá pod kapotou celkem čtyři elektromotory o celkovém výkonu 536 koní, které zásobuje energií akumulátor o kapacitě 100 kWh. I díky pohonu všech kol pak dokáže odstartovat z 0 na 100 km/h během 4.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 200 km/h. Na jedno nabití by pak koncept měl být schopen urazit až 450 kilometrů.

Vytisknout

Diskuze: GFG Sibylla: Šílenější způsob nastupování už nejspíš nikdo nevymyslí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Nový Nissan Leaf

Elektrický Nissan slaví evropský úspěch, každých 12 minut přijde další…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud