Proč si Mercedes při testech ani jednou nevyzkoušel hyper-měkké pneumatiky?

Petr Hlawiczka, 16. března 2018, 06:20 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, proč si u Pirelli pro předsezónní testy v Barceloně neobjednali ani jednu směs nových, hyper-měkkých pneumatik.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.03. 10:43) Napište svůj názor
Lewis Hamilton během 2. předsezónních testů v Barceloně

Lewis Hamilton během 2. předsezónních testů v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Lewis Hamilton zajel v Katalánsku na ultra-měkké směsi minulý týden až 8. nejrychlejší čas, Valtteri Bottas byl ještě o 0,16 s pomalejší, v celkových výsledcích mu tedy patřila až 10. příčka. Na rekord Sebastiana Vettela ztráceli přes 1,2 s, pilot Ferrari jej ovšem dosáhl díky hyper-měkkým pneumatikám, které jsou podle Pirelli o 0,7 až 0,8 vteřiny na kolo rychlejší.

Z toho je zřejmé, že se Stříbrné šípy za co nejlepšími časy nehnaly. Proč si ale hyper-měkkou směs během osmi dnů ani jednou nevyzkoušely? "Rozhodli jsme se ji nepoužívat, protože jsme cítili, že jde pneumatiku, která je užitečná pouze pro jedno kolo. A testování je o sběru dat a porozumění nastavení," odpovídá Wolff.

"Hyper-měkká je jen dalším krokem v přilnavosti po ultra-měkké. Půjde o kvalifikační pneumatiku a my jsme cítili, že se budeme raději soustředit na vývojové práce než na jediné kolo. Domnívám se, že hyper bude pouze kvalifikační pneumatikou a že na ni budete muset zkrátka vydržet jen prvních pár kol a přežít," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.

Portfolio pneumatik Pirelli pro sezónu 2018

Portfolio pneumatik Pirelli pro sezónu 2018 | zdroj: Pirelli

Povšiml si, že během předsezónních testů měli všichni na měkčích směsích potíže s drolením, což povede k zajímavým závodům. Rozdíly mezi pneumatikami ale podle něj zřejmě nebudou tak velké, jak jejich výrobce očekává.

"Pozorovali jsme, že kroky ve výkonnosti a přilnavosti mezi všemi směsmi byly velmi malé. Mezi středně-tvrdou a měkkou, měkkou a super-měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou si můžete všimnout drobných rozdílů, kolem jedné či dvou desetin, někdy dokonce vůbec nic. U týmů, jako je Williams, mezi nimi nebyly žádné rozdíly," poukazuje Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Proč si Mercedes při testech ani jednou nevyzkoušel hyper-měkké pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.03.2018 10:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Logo Ferrari

Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  2. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  3. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  6. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud