Renault v Číně zpřístupňuje vyšší výkon, za havárii v Bahrajnu si Verstappen může sám

Petr Hlawiczka, 13. dubna 2018, 06:40 Google+

Renault umožnil všem třem svým týmům využívat v Číně vyšší výkonnosti, jelikož jejich pohonné jednotky vykazují na počátku letošní sezóny dobrou spolehlivost. Zároveň objasnil příčiny nehody Maxe Verstappena z Bahrajnu, kde si stěžoval za náhlý nárůst výkonu motoru. Závěr? Pilot si za ní může sám.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 13.04. 22:42) Napište svůj názor
Přeplňovaný motor Renaultu

Přeplňovaný motor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tovární tým z Enstone, Red Bull a McLaren tedy mohou v Šanghaji využívat déle výkonnostnější módy pohonné jednotky, než tomu bylo v předchozích dvou podnicích v Austrálii a v Bahrajnu. O přesných číslech se Francouzi nechtějí ale vůbec bavit, na počátku sezóny uvedli pouze to, že letos dosahují kolem 950 koní.

Příčinu selhání úložiště energie Daniela Ricciarda z Velké ceny Bahrajnu ještě neobjasnili a v Šanghaji mu dali nové společně s řídicí elektroniou, přesto jsou se spolehlivostí svých produktů dostatečně spokojeni na to, aby přistoupili k využívání vyššího výkonu.

"Děláme to, co jsme řekli, že budeme dělat. Obecně jsme chtěli potvrdit spolehlivost, což se zatím daří. Zaznamenali jsme incident u Ricciarda, ale příčina není stále známá. Stále si nejsme jisti, jestli šlo o potíž spojenou se šasi či s motorem. Šlo o elektrický problém, který měl očividně dopad na úložiště energie," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

img-responsive

Renault je se spolehlivostí svých pohonných jednotek zatím spokojený | foto: Renault Sport F1

"Kromě toho to je z pohledu ICE [vnitřního spalovacího motoru] a ERS [systému pro rekuperaci energie] úplně v pořádku. Samozřejmě se to snažíme posouvat, pokud jde o využívání a provoz motoru. Začíná to mít určitý dopad, obzvlášť na dráze, jako je tato, která má určitou citlivost na management energie," pokračuje Francouz.

Všechny týmy podle něj mají k dispozici stejné provozní podmínky, nikdo není upřednostňován: "Rozhodně, vždy bylo naší prioritou to takto dělat před jakoukoliv úpravou pravidel, není nic na výběr. A my jsme v tomto ohledu velmi transparentní."

Renault ještě ERS systém vyvíjený pro rok 2018 nenasadil, ale ve vývoji má velké vylepšení motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K): "Pokud jde o hardware, tak se držíme našeho plánu - je určen pro pohonnou jednotku č. 2, která se ještě chvíli neobjeví. Do té doby to bude souviset s energií. Další věci se objeví u ICE a také v závislosti na týmech o něco později u paliva, protože všichni samozřejmě nevyužíváme stejný benzín."

img-responsive

Max Verstappen si za svou nehodu v kvalifikaci může sám | foto: Red Bull Content Pool

Pokud jde o nehodu Verstappena z bahrajnské kvalifikace, kde si holandský pilot stěžoval na náhlý nárůst výkonu (o 150 koní), tak tam je vina jasně na straně Maxe: "Motor dělal přesně to, o co byl plynem požádán, to bylo naprosto zřejmé. Když sešlápnete plyn, něco se stane s motorem. Ten zareagoval přesně tak, jak zareagovat měl," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault v Číně zpřístupňuje vyšší výkon, za havárii v Bahrajnu si Verstappen může sám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 13.04.2018 22:42 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

KImi Räikkönen je Lewisovi Hamiltonovi těsně v patách

V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  3. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud