Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Petr Hlawiczka, 21. května 2018, 06:20 Google+

Podle technických šéfů Mercedesu a Ferrari pro současné 1,6litrové hybridní pohonné jednotky používané ve Formuli 1 neexistují výkonnostní limity.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 21.05. 14:51) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

K přechodu z atmosférických 2,4 V8 došlo v roce 2014, Mercedes je po pěti letech hybridní éry stále na špici. A stále se nepřiblížil k výkonnostnímu stropu výkonu, který dokážou produkovat díky pokročilému systému pro rekuperaci energie (ERS) skládajícího se z motorgenerátoru rekuperujícího kinetickou energii při brzdění na zadní nápravě (MGU-K) a z motorgenerátoru rekuperující tepelnou energii (MGU-H) - ten je zase umístěn na společné hřídeli s turbem.

Před sezónou Mercedes avizoval, že již brzy překoná hranici 1000 koní. Na dotaz, zda se už blíží limitu současný pravidel, šéf jeho továrny na motory Andy Cowell odpovídá: "Myslím, že to vychází z vašeho přesvědčení a poznání toho, zda nějaké omezení existuje. Osobně nevěřím, že mají nějaký limit. Podle mě můžete vždy dosáhnout zisků."

"Každý týden mám to potěšení zasednout na naší schůzce týkající se výkonností a inovací a naslouchat, s jakými způsoby navyšování efektivity různých systémů inženýři přijdou. Pak si užívávám soutěžení uvnitř továrny, kdy tyto nápady přetavíme v prověřené experimenty, a když pak prokážeme, že jsou dostatečně spolehlivé. Všichni čtyři výrobci motorů tedy budou pokračovat ve vývoji. Neexistuje žádná taková věc, jako je limit," zdůrazňuje Cowell.

img-responsive

Andy Cowell s pohonnou jednotkou Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto s ním souhlasí: "Bezpochyby  bych s Andym souhlasil. Když dáte inženýry dohromady, tak vždy dojde na inovace a kreativitu. Pro inženýry neexistují limity. Myslím, že v poslední letech, v poslední sezóně vidíme, jak moc se rok od roku zlepšujeme. Nemyslím si, že bychom už dosáhli limitu toho produktu."

Ferrari se letos opět zlepšilo a je Mercedesu mnohem blíže, podle Cowella v kvalifikacích dokonce před nimi. Renault na ně trochu ztrácí. Jezdí se starým MGU-K a u své pohonné jednotky pro rok 2018 ale stále nevyužívá její plný potenciál, byť má do Kanady přivézt větší vylepšení.

"Vždy to je těžké říct, zda využíváte její maximum. Pokud byste si jezdili po celý rok se stejnou specifikací, tak byste se vždy snažili z ní dostat trochu více. Je to spíše otázkou toho, kolik svých zdrojů utrácíte. Máme specifikaci 1, vyvíjíme ji pro daný cyklus, pak se přesunujeme ke specifikaci 2, pak ke specifikaci 3," vysvětluje technický ředitel motorové továrny ve Viry Rémi Taffin.

Vytisknout

Diskuze: Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 21.05.2018 14:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start závodu ve Španělsku

Je dobré se umět ohlédnout

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud