"Leclercův problém nesouvisel s MGU-H." Šéf Ferrari hovoří podrobněji o závadě v Bahrajnu

Petr Hlawiczka, 1. dubna 2019, 06:20 Google+

Ferrari po závadě upřesnilo, že se problém Charlese Leclerca netýkal motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Potíž byla v samotném spalovacím motoru.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 01.04. 09:09) Napište svůj názor
Charles Leclerc na vítězství kvůli technickému problému v Bahrajnu nedosáhl

Charles Leclerc na vítězství kvůli technickému problému v Bahrajnu nedosáhl | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V neděli se zdálo, že si Leclerc jede pro parádní vítězství ve Velké ceně Bahrajnu - vzdaloval svému týmovému kolegovi Sebastianovi Vettelovi i oběma Mercedesům. Jenže jeho naděje vyhasly 10 kol před koncem, když ztratil výkon. Jeho časy se propadly o 4 - 5 sekund na kolo a nakonec jej oba Stříbrné šípy předjely.

I když se původně z radiokomunikace zdálo, že mu přestala fungovat rekuperace tepelné energie z turba prostřednictvím MGU-H, tak technický ředitel Ferrari tuto teorii o něco později vyloučil.

"Motor teď kontrolujeme, proto nemáme jasné vysvětlení toho, co se přihodilo. Na vině je motor, měli jsme špatné spalování v jednom válci, příčinu však musíme teprve odhalit," prohlásil Mattia Binotto.

"Motor poputuje zpět do Maranella k pečlivým kontrolám, protože když se přihodí něco takového, tak si musíte vyhradit čas pro důkladné kontroly. Motor ale na konci závodu šlapal, může tedy stále fungovat. Rozhodně ho využijeme v pátek v Číně. Budeme mít celý pátek na to, abychom vyhodnotili jeho chování, funkcionalitu a výkonnost," pokračuje šéf Scuderie.

img-responsive

Charles Leclerc v Bahrajnu po celý víkend předváděl skvělé výkony | foto: Scuderia Ferrari

Na otázku, zda se problém netýkal MGU-H, odpovídá: "Nevím, odkud se ta pověst vzala. S MGU-H nebylo nic v nepořádku. Když k něčemu takovému dojde, snažíte se přesunout k rekuperaci, pokud jde o mapování řízení spalování, alespoň se ho snažíte změnit."

"Zkoušíte zjistit, zda neexistuje nějaký způsob, jak to zlepšit. Dnes tomu tak nebylo, proto jsme museli zvládnout zbytek závodu. Šlo o odvážné rozhodnutí - pokračovat v závodění za těchto podmínek. Nakonec z toho bylo třetí místo, jež bylo důležité, takže šlo zřejmě o správné rozhodnutí," hodnotí Binotto.

Domnívá se, že šlo o ojedinělý incident a jeho náprava by neměla být složitá: "Jde o jediný problém, který půjde snadno vyřešit. Netýká se způsobu, jakým využíváme motor, mapování či čehokoliv podobného. Musí jít o selhání jediného dílu, na který přijdeme."

Vytisknout

Diskuze: "Leclercův problém nesouvisel s MGU-H." Šéf Ferrari hovoří podrobněji o závadě v Bahrajnu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 01.04.2019 09:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen u mechaniků Red Bullu

Přehled zastávek a strategií GP Bahrajnu: Kdo přezouval nejrychleji?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud