Čeká nás extrémní komprese kalendáře závodů? Škrty znamenají totiž ekonomické ztráty

Jiří Izer, 15. března 2020, 11:35 Google+

Aktuální škrty v letošním kalendáři ho zatím zkrátily zásluhou pandemie koronaviru o čtyři položky (Austrálie, Bahrajn, Čína, Vietnam) a zrušení dalších dvou (Holandsko, Španělsko) budou zřejmě brzy na pořadu dne. Zatím to tedy dle optimistických předpokladů zbude na soupisce šestnáct podniků mistrovství světa s možným startem sezóny v ikonickém Monaku.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 15.03. 20:24) Napište svůj názor
Kratší víkendy by mohly usnadnit náhradu odložených velkých cen

Kratší víkendy by mohly usnadnit náhradu odložených velkých cen | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Současná sportovní pravidla (Čl. 5.4) vyžadují nejen maximální (22), nýbrž i minimální (8) počet velkých cen v rámci jednoho ročníku. „Nepředpokládáme, že bychom se dostali na tuto úroveň, ale nacházíme se na neprozkoumaném území,“ vyjádřil se Ross Brawn pro Sky, jenž si tak nemyslí, že bychom se mohli dostat právě ke spodní hranici předepsané pravidly. Naopak doufá, že se letos odjede minimálně sedmnáct závodů.

„Jsem docela optimistou, že můžeme mít šampionát o tak sedmnácti, osmnácti závodech nebo víc. Takže myslím, že bychom je tam mohli vmáčknout, ale záleží to na tom, kdy sezóna bude moci začít.“ To by samozřejmě znamenalo, že by kalendář tvořilo více podniků v těsném sledu za sebou, přičemž již pro tento našlapaný ročník mistrovství světa se počítalo s celkem sedmi takovými páry závodů.

img-responsive

Dočkáme se startu sezóny v tradiční destinaci Monackého knížectví? | foto: Williams F1 Team

Jaké by tedy mohlo být východisko z této kritické situace? „Jednou z věcí, o které jsme mluvili, byly dvoudenní víkendy a tím, kdybychom měli tři závody po sobě při dvoudenním víkendu, to by mohlo být alternativou,“ říká dále sportovní šéf F1 k případným úpravám kalendáře.

„Myslím, že to, co letos od týmů potřebuje je flexibilita. Musí dát nějaký prostor pro uskutečnění těchto věcí, protože máme velmi neobvyklé okolnosti a musíme zajistit, že budeme mít sezónu, která nabídne pro týmy slušnou ekonomickou příležitost, neuvalíme týmy do tíživé situace kvůli tomu, že nemůžeme mít závody jenom proto, že někdo nechce tři závody za sebou. Jelikož budeme mít zřejmě klidný start. Jsem si jist, že týmy budou flexibilní, aby nám umožnily tyto záležitosti dát dohromady.“

Vytisknout

Diskuze: Čeká nás extrémní komprese kalendáře závodů? Škrty znamenají totiž ekonomické ztráty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 15.03.2020 20:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a design jeho přilby při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone: Za rozhodnutí o zrušení závodu nechtěl nikdo převzít zodpovědnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud