Trať v Zandvoortu má nový rekord. Rýsuje se opravdu její možný návrat do F1?

Robert RoBertino Pavelka, 23. května 2017, 10:30 Google+

Závod v písečných dunách byl nedílnou součástí kalendáře F1. Viděli jsme tu mnoho zajímavých závodů, ale bohužel také dvě tragické nehody, kdy v plamenech skončily životy závodníků Pierse Courage a Rogera Williamsona.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.05. 15:30) Napište svůj názor
Max Verstappen si vyzkoušel "zandvoortské duny" na voze F1

Max Verstappen si vyzkoušel "zandvoortské duny" na voze F1 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Třicet Grand Prix, které se na tomto okruhu, vybudovaném v roce 1948 asi pětadvacet kilometrů od Amsterdamu v letech 1952 - 1985 jelo, mělo jeden společný rys: všudypřítomný písek, který sem z nedalekého mořského pobřeží "stěhoval" vítr. Holanďané se snažili ze všech sil zachovat si své postavení v kalendáři F1, ale Zandvoort nestačil s dechem. Slavné zatáčky Panorama, Tarzan, Scheivlak či Huzenruk osiřely a diváci mohli jen vzpomínat na různé souboje a dramatické události, jako například "pneumatikové šílenství" Gillese Villeneuva v roce 1979, fackovací souboj dvojice Daly a Alboreto o tři roky později nebo poslední, vydřené vítězství Niki Laudy v roce 1985, který se éra holandské trati pro F1 uzavřela.

Jenže Holanďané se svého snu o návratu do nejvyšší kategorie motoristického sportu nevzdali - jak naznačují zprávy, okruh po celkové rekonstrukci má znovu parametry trati Grand Prix, což dokazuje i přítomnost největší domácí hvězdy Maxe Verstappena, který se na okruh vydal demonstrovat vlastnosti nového Zandvoortu.

Současný pilot Red Bullu se představil v nedělním dopoledni před početným davem diváků na pět let starém monopostu Red Bull RB8 s osmiválcovým motorem Renault, se kterým tehdy jezdili Mark Webber a Sebastian Vettel. Jako měřítko pro jeho výkon mohl sloužit čas, který tu před šestnácti lety zajel Luca Badoer na Ferrari F2001, testpilot italské stáje obkroužil 4.307 metrů dlouhou trať za 1:19,880. Verstappen byl rychlejší a posunul současný rekord na 1:19,511. Mimochodem nejrychlejší kolo při posledním závodě F1 absolvoval Alain Prost, ovšem jeho hodnota 1:16,538 není vypovídající. Trať tehdy vypadala jinak a Francouz měl ve svém McLarenu podstatně výkonnější turbomotor TAG Porsche.

img-responsive

Tento vůz, McLaren MP4/2B vyhrál poslední holandskou Grand Prix | foto: McLaren

"Bylo skvělé sem zavítat a vyzkoušet Red Bull RB8. Motor V8 vytváří příjemný kravál, který byl vždy výjimečný. Je to mírně odlišné auto, než na jaké jsem zvyklý, ale s lepším zvukem, proto bylo vhodnější ho právě tedy použít. Z mého působení v F3 vím, že Zandvoort je vynikající okruh. Na novém povrchu je přítlak mnohem vyšší. Jede se tu pohodlněji, protože už tu nejsou žádné nerovnosti, to je opravdu pozitivní," popsal své pocity Verstappen.

Mladík se na holandském okruhu prezentoval v rámci akce Jumbo Racedagen, kterou organizuje jeho druhý osobní sponzor Jumbo. Loňská účast byla velice hojná, na setkání s Verstappenem přišlo na 100 000 fanoušků; očekává se, že letošní účast bude ještě vyšší. Verstappen se u příležitosti své prezentace vyjádřil i k možnosti návratu Zandvoortu do seriálu F1, která je nyní ve stadiu zkoumání - pracuje se na studii posuzující možnosti okruhu, která má být dokončena v létě.

img-responsive

Verstappen použil pro svou prezentaci typ RB8 (ilustrační foto) | foto: Red Bull Racing

"Kdyby záleželo na mně, tak už jsme tu Grand Prix jezdili. Samozřejmě by to bylo moc hezké, ale není to jen o konání závodu, zařídit se toho musí podstatně víc - například rozpočet a infrastruktura. Před pořadateli toho leží ještě mnoho," komentoval možnosti pořádání holandské Grand Prix Max Verstappen.

Vytisknout

Diskuze: Trať v Zandvoortu má nový rekord. Rýsuje se opravdu její možný návrat do F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.05.2017 15:30 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Niki Lauda na Monze

Lauda nechce, aby Mercedes dodával motory McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud